AddNikita Posted February 3, 2022 Share Posted February 3, 2022 @SkepticalFox в 1.16 что-то сделали с секциями BWLC @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted February 5, 2022 Author Share Posted February 5, 2022 (edited) @AddNikita тестовые версии не интересны On 2/1/2022 at 1:54 PM, AddNikita said: Почему когда я пытаюсь декомпильнуть карту вылезает такая ошибка пофиксил вроде добавил распаковывалку ресурсов конкретной карты, чтобы все пакеты не распаковывать для WE: tests/run_get_resources_for_world_editor.cmd не тестировал, распаковывает скорее всего не все Edited February 5, 2022 by SkepticalFox 2 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
olix_vameshu Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 (edited) @SkepticalFox _ 3 hours ago, SkepticalFox said: not tested, most likely unpacks not all This works very good with models and textures extraction. I like this idea to create a map specific unpacker. I usually just extract the entire game, rename all .visual_processed and .primitive_processed with powershell commands, and use your tool to unpack specific space map, but it take some time. I create a copy of your get_space_bin_for_tests.py and tried to add some lines to extract specific files like space.settings and {name}.cdata_processed for pkg_path in packages: name = pkg_path.stem try: with ZipFile(pkg_path, 'r') as zf: zf.extract(f'spaces/{name}/space.bin', './1.15.0.0') zf .extract(f'spaces/{name}/space.settings', './1.15.0.0') zf.extract(f'spaces/{name}/{name}.cdata_processed', './1.15.0.0' ) print(pkg_path) except: pass For some "technical" reason there is no extraction datas for .cdata_processed, but for space.settings it worked. Edited February 6, 2022 by olix_vameshu 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted February 6, 2022 Author Share Posted February 6, 2022 (edited) 12 hours ago, olix_vameshu said: For some "technical" reason there is no extraction datas for .cdata_processed, but for space.settings it worked. pushed updates, now get_resources_for_world_editor.py unpacks cdata_processed / space.settings files but it still does not load map dependencies well (textures/model lods/_hd textures), needs to be improved Edited February 6, 2022 by SkepticalFox 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
AddNikita Posted February 7, 2022 Share Posted February 7, 2022 @SkepticalFox спасибо, провею и отпишусь @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted February 8, 2022 Author Share Posted February 8, 2022 (edited) @AddNikita ты кстати разобрался, как сделать так, чтобы текстуры-атласы в WE норм отображались? Edited February 8, 2022 by SkepticalFox 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
AddNikita Posted February 9, 2022 Share Posted February 9, 2022 @SkepticalFox сейчас попробую разобраться, если что-то получится. то напишу. Но мне кажется там что-то в файле самом, так как если отдалиться от объекта, то текстуры будут видны нормально. @SkepticalFox походу проблема в том, что эдитору нужны png текстуры, а не dds @SkepticalFox во всех lod-моделях, кроме lod4, присутствуют атласы, а вот в lod4 нет никаких атласов, только dds-текстуры, да и шейдер тоже другой используется. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Pavel3333 Posted February 9, 2022 Share Posted February 9, 2022 (edited) Текстуры атласов запакованы, можно держать as reference Может быть, после распаковки подгрузится? + в одном из пакетов лежат png-исходники тайлов атласов Edited February 9, 2022 by Pavel3333 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted February 9, 2022 Author Share Posted February 9, 2022 13 hours ago, Pavel3333 said: Может быть, после распаковки подгрузится? распаковки во что?) я не видел непаковынный формат .atlas я думаю тут один способ - собрать все тайлы в один dds самому ну и подменить .atlas -> .dds в visual файле 2 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
olix_vameshu Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 (edited) 8 hours ago, SkepticalFox said: распаковки во что?) я не видел непаковынный формат .atlas я думаю тут один способ - собрать все тайлы в один dds самому ну и подменить .atlas -> .dds в visual файле The atlas umpacker works ,but the result are at a very low resolution, so you may not have some great results. But you don't need it to see it like in game in editor because after you compile the space and test it it will use the already compiled ones from the game so there will be no problem , they will be displayed correctly. So it's useless to edit each individual .visual by changing the .atlas into .dds. Plus, after the space is compiled the destructible objects like fences, trees, cars,etc will not work,you will go through them, only the static objects will keep their solid collision. I've just compiled the "winter" malinovka for test and i had the upper results. Edited February 10, 2022 by olix_vameshu 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
AddNikita Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 @SkepticalFox в игре текстуры запакованы в атласы в dds формате, а UE хочет png, ну а скрипт от Пашки только в dds текстуру переводит, а менять все визуалы было бы проблемой... @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
olix_vameshu Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 2 hours ago, AddNikita said: @SkepticalFox в игре текстуры запакованы в атласы в dds формате, а UE хочет png, ну а скрипт от Пашки только в dds текстуру переводит, а менять все визуалы было бы проблемой... Search for DDS Converter, export them into .png as is writen in the .visual file, check also that in visual file you will find some lines wich ask for .atlas and not .atlas_processed. I tried to rename the .atlas_processed into atlas but i did not had any great results either. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted February 11, 2022 Author Share Posted February 11, 2022 (edited) 4 hours ago, AddNikita said: , а UE хочет png ну хз, я по тем путям клал png - ничего не поменялось 4 hours ago, AddNikita said: а менять все визуалы было бы проблемой... вообще не проблема для питона тем более что-то такое я уже делал для opengl render'а https://github.com/mikeoverbay/nuTerra/blob/master/nuTerra/MapLoader/MapLoader.vb Edited February 11, 2022 by SkepticalFox 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
AddNikita Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 15 часов назад, SkepticalFox сказал: вообще не проблема для питона я имею ввиду, что было бы легче запаковывать в атласы, но уже в png формате 15 часов назад, SkepticalFox сказал: ну хз, я по тем путям клал png - ничего не поменялось текстура скорее всего должна находиться и быть запакованой в атлас @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted May 16, 2022 Author Share Posted May 16, 2022 в 1.16.1 обновили 2 секции BSMO/BSMI, добавил поддержку 2 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
AddNikita Posted May 11, 2023 Share Posted May 11, 2023 (edited) В новом патче 1.21.0 изменили секцию GOBJ Edited May 11, 2023 by AddNikita 1 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted June 25, 2023 Author Share Posted June 25, 2023 пора ли обновлять? или все работает? 2 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
freak527 Posted July 15, 2023 Share Posted July 15, 2023 (edited) hello skepticalfox, i have a error Traceback (most recent call last): File "C:\SkepticalFox-wot-space.bin-utils-91456c2a8e44\tests\get_resources_for_world_editor.py", line 174, in <module> unpack_packed_xml(path) File "C:\SkepticalFox-wot-space.bin-utils-91456c2a8e44\tests\get_resources_for_world_editor.py", line 65, in unpack_packed_xml from xml_utils.XmlUnpacker import XmlUnpacker ModuleNotFoundError: No module named 'xml_utils' Sorry but i can´t find the error. How can i fix it? Sincerly freak Edited July 17, 2023 by freak527 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Leonardo_Shpah Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Здравствуйте, @SkepticalFox, могли бы обновить репозиторий, ибо не могу распаковать сегодняшние карты и ангары. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted August 23, 2023 Author Share Posted August 23, 2023 On 5/11/2023 at 10:55 PM, AddNikita said: В новом патче 1.21.0 изменили секцию GOBJ поправил 4 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.