Jump to content
Korean Random

[Wwise] Пособие по созданию звуковых модов


Recommended Posts

On 1/28/2024 at 10:07 PM, Hasty said:

Hello ! I've finally had time to work on my mod and the voices work. That being said, the "ping" sounds have disappeared because i replaced the default inbattle_communication_pc/npc soundbanks. Is it possible to set it up so that when an event has no custom sound attached, it plays sounds from the game's default soundbank ?

Failing that, is there a link to the default notification sound files somewhere so that I can integrate them to my custom soundbanks ?

I suppose as a last resort I could extract them from the BNK but I don't quite remember how to do that, I'd have to find a tutorial somewhere.

Link to comment
Short link
Share on other sites

Additional question : after testing my new mod, I've had the game occasionally trigger turret_rotator_damaged sound files for a track_damaged_event. Is it me or did WG screw up the event triggers ?

Edited by Kyphros
Link to comment
Short link
Share on other sites

02.03.2024 в 19:45, Kyphros сказал:

That being said, the "ping" sounds have disappeared

 

that the ping sounds would not disappear, you can try to expand the event as with the voiceover at wg



  2024-03-08_15-25-39.thumb.png.c9998ff20d0dcdd4f6f30359a9d0026e.png

you don't need to write your event in audio_mods.xml, if the bank is specified in it

  • Upvote 1
Link to comment
Short link
Share on other sites

23 часа назад, Kyphros сказал:

I'm sorry, I do not understand. How do I specify that within the bank ?

I do not know whether it will work for your purposes or not, but that the native sound of the ping is not lost, but sounded together with my added sound\ voiceover, I did it this way

2024-03-09_16-20-57.thumb.png.e7a2c1b964025dbc2bd0cb041ca04b4c.png

2024-03-08_15-25-39_2.thumb.png.1897ca8bb854498cb2f4f3cd6488d6d5.png

In the title of this thread there is a description of loading your banks via audio_mods.xml

[SPOILER\]

 

  • Upvote 1
Link to comment
Short link
Share on other sites

6 minutes ago, Pepto_ said:

I do not know whether it will work for your purposes or not, but that the native sound of the ping is not lost, but sounded together with my added sound\ voiceover, I did it this way

 

  Hide contents

 

2024-03-09_16-20-57.thumb.png.e7a2c1b964025dbc2bd0cb041ca04b4c.png

2024-03-08_15-25-39_2.thumb.png.1897ca8bb854498cb2f4f3cd6488d6d5.png

In the title of this thread there is a description of loading your banks via audio_mods.xml

[SPOILER\]

 

Ahh, so it's the XML way. I'm not a big fan of it, although I suppose it works. 

 

Since I wanted to try something "cleaner", I've extracted the default notification sounds and put them in my mod, and it works. It's just that I'm not 100% sure if I put them in the right place and I'm too lazy to check right now. Like, what does "ding-ding" mean, which event is it supposed to be ? :teethhappy:
I'll have to check by listening to default noises more closely. Thanks for your help anyway !

Link to comment
Short link
Share on other sites

5 минут назад, Kyphros сказал:

I've extracted the default notification sounds and put them in my mod, and it works

You're lucky, this method didn't work correctly for me, some sounds were missing, it seems that wg has this implemented in a specific way

Link to comment
Short link
Share on other sites

Подскажите, на какой актуальной версии wwise собирать банки? Весь день мучаюсь и лицензии удалял и на самой свежей версии 2023.1.1 собирал, все бестолку, уже не знаю чего делать

Link to comment
Short link
Share on other sites

2 минуты назад, Alexandr360 сказал:

Подскажите, на какой актуальной версии wwise собирать банки? Весь день мучаюсь и лицензии удалял и на самой свежей версии 2023.1.1 собирал, все бестолку, уже не знаю чего делать

2019.2.7

Link to comment
Short link
Share on other sites

32 минуты назад, 伝説の сказал:

https://github.com/AstaRom/wot_wwise/tree/master/Wwise Portable скачай portable, и не парься.

Тогда еще вопросик, после открытия проекта лицензию нужно удалять? что бы банку пересобрать. Короче как бы я не собирал на этой версии, нету озвучки в игре, мод подгружается, но звуков нету

Теперь еще проблема нарисовалась, музыка пропала при загрузке карты

ERROR: [SOUND] Load sound bank: aktep_by_shade_of_king_2k21.bnk. Result: A pointer to audio data was not aligned to the platform
ERROR: [SOUND] Load package: music_interactive.pck. Result: File not found

2 часа назад, Alexandr360 сказал:

Тогда еще вопросик, после открытия проекта лицензию нужно удалять? что бы банку пересобрать. Короче как бы я не собирал на этой версии, нету озвучки в игре, мод подгружается, но звуков нету

Теперь еще проблема нарисовалась, музыка пропала при загрузке карты

ERROR: [SOUND] Load sound bank: aktep_by_shade_of_king_2k21.bnk. Result: A pointer to audio data was not aligned to the platform
ERROR: [SOUND] Load package: music_interactive.pck. Result: File not found

В общем и целом, починил я все наконец таки. Перезаписал банку, в 2019.2.7 версии, лицензию не удалял при создании банок, получилось 9, соединил, убрал лицензию через wwise_convert_to_unlicensed.x86_64.exe, закинул в игру, не работает, вернул обратно лицензию и все заработало! Это дичь какая то, ну может только для меня, раз не соображаю. Теперь есть проблема, в логах питона ругается на отсутствие файла ERROR: [SOUND] Load package: music_interactive.pck. Result: File not found, почему так, не понятно, как исправить? Нету музыки в начале катки

Edited by Alexandr360
Link to comment
Short link
Share on other sites

Hey guys, I need some help

Can I connect two events in one? Let me explain.

 

Catching fire voiceline has 2 voiceline events, "vo_fire_started" and "vo_fire_stopped"

I can put multiple voiceline in those events. What I want to do, make those events play specific voicelines.

Let's say, "vo_fire_started" has A, B, C voicelines and "vo_fire_stopped" has D, E, F voicelines.

What I want to do, when my tank catches fire, play voiceline "A" and when put out fire, play voiceline "D". Then after that B and E, C and F, like that.

 

It doesn't have to be in specific order like A - C after that B - E.

I'm going to let "vo_fire_started" play random voicelines, but I want to make voicelines in "vo_fire_stopped" are connected with voicelines in "vo_fire_started"

I tried making more events for it, then I realized original wwise project has only "vo_fire_started" and "vo_fire_stopped", not like "vo_fire_started_A" or B, C.

Which means I can't use audio_mods.xml either.

I couldn't progress more because it might be screwed up.

How can I make this work?

Edited by Grenade
Link to comment
Short link
Share on other sites

Доброго времени суток народ, Пытаюсь заменить звук перезарядки оружия для RU клиента Мир Танков Lesta, после создания Банк файла и загрузки его в игру, вот такая ошибка в логах python и озвучка не срабатывает, кто может подсказать, что можно сделать чтоб ее исправить, через переводчик перевел перевод вод такой, при создании банка использовал последнюю версию Wwise скаченную с официального сайта. Подскажите, что я не так сделал, почему у меня может быть не совместимость .

  

2024-03-18 23:01:48.831: ОШИБКА: [ЗВУК] Загрузить банк звуков: sound_mod.bnk. Результат: Версия банка несовместима с текущим устройством чтения банка

2024-03-18 23:01:48.831: ERROR: [SOUND] Load sound bank: sound_mod.bnk. Result: The bank version is not compatible with the current bank reader

 

 

Доброго времени суток, подскажите пожалуйста, правильно ли я прописываю банк файл в файле конфигурации.  

audio_mods.xml

Edited by Kroka_Zyabra
Link to comment
Short link
Share on other sites

10 часов назад, Kroka_Zyabra сказал:

...при создании банка использовал последнюю версию Wwise скаченную с официального сайта. Подскажите, что я не так сделал, почему у меня может быть не совместимость

 А нахрена самую последнюю? Сейчас все работает на Wwise 2019.2.7.

Link to comment
Short link
Share on other sites

Привет всем я новичок в этих делах  может не так напишу, но думаю вы поймете, что я хочу у вас спросить, кто может подсказать где скачать полный шаблон  Готовых файлов проектов для Wwise, а то в шапке темы есть готовый проект но он не полный, хотелось бы по пробовать заменить другие звуки в игре, не только те, что есть в шаблоне который в шапке, дабы не создавать кучу постов и спрашивать в них где такой звук где другой звук, проще иметь готовый полный шаблон в котором уже и разбираться самому, заранее вам благодарен за помощь.     

Link to comment
Short link
Share on other sites

Только что, Kroka_Zyabra сказал:

Привет всем я новичок в этих делах  может не так напишу, но думаю вы поймете, что я хочу у вас спросить, кто может подсказать где скачать полный шаблон  Готовых файлов проектов для Wwise, а то в шапке темы есть готовый проект но он не полный, хотелось бы по пробовать заменить другие звуки в игре, не только те, что есть в шаблоне который в шапке, дабы не создавать кучу постов и спрашивать в них где такой звук где другой звук, проще иметь готовый полный шаблон в котором уже и разбираться самому, заранее вам благодарен за помощь.     

 

Буквально соседняя тема.

  • Upvote 1
Link to comment
Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...