Chara Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 @Mixaill? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Pbody_iwnl Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 @olix_vameshu Такой вопрос: можно ли без помощи Unified Editor вернуть положение камеры в ангаре? Разработчики теперь используют prefab для ангаров. Возможно ил это как-то пофиксить,там на 19 странице у человека такая же история как и у меня . Заранее спасибо @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
olix_vameshu Posted August 19, 2023 Share Posted August 19, 2023 9 hours ago, Pbody_iwnl said: @olix_vameshu Such a question: is it possible to return the position of the camera in the hangar without the help of the Unified Editor? Developers now use prefab for hangars. Perhaps, or fix it somehow, there, on page 19, a person has the same story as mine. Thank you in advance No it's not. We need to use the .prefab for every single hangar we have. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Pbody_iwnl Posted August 19, 2023 Share Posted August 19, 2023 (edited) @olix_vameshu Как сделать личные prefab для hangar_premium_v2 , hangar_V2 и так далее? @olix_vameshu Я наверное переформулирую вопрос: Возможно ли на нынешней версии игры пересобрать старые ангары до 1.0 ,чтобы положение камеры работали исправно? И да,заранее спасибо за ответ Edited August 20, 2023 by Pbody_iwnl @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
olix_vameshu Posted August 20, 2023 Share Posted August 20, 2023 19 hours ago, Pbody_iwnl said: @olix_vameshu Как сделать личные prefab для hangar_premium_v2 , hangar_V2 и так далее? @olix_vameshu Я наверное переформулирую вопрос: Возможно ли на нынешней версии игры пересобрать старые ангары до 1.0 ,чтобы положение камеры работали исправно? И да,заранее спасибо за ответ No i'm not gonna make especially for those, i'm sick of people who stole mods. 3 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
olix_vameshu Posted August 21, 2023 Share Posted August 21, 2023 (edited) On 5/27/2023 at 1:35 PM, Mixaill said: Unified Editor for WoT 1.21 * https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.21.0.0.7z * https://wgmods.net/4895 (будет доступен после выхода обновления / will be available after 1.21 release) --- 1) * обратите внимание, что для корректной работы своих ангаров, необходимо в любой из чанков докинуть секцию. Пример можно найти в res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk * note that to make your hangars work correctly, you need to add the following section to any of the chunks. The example can be found in res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk <ComplexObject> <editorOnly> <hidden> false </hidden> <frozen> false </frozen> </editorOnly> <visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask> <metaData/> <transform> <row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0> <row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1> <row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2> <row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3> </transform> <instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID> <version> 3 </version> <GameObjects> <GameObject> <name> Rules </name> <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID> <flags> 0 </flags> </GameObject> </GameObjects> <components> <ComponentPool> <type> Transform </type> <version> 1 </version> <component> <objectIndex> 0 </objectIndex> <flags> 3 </flags> <config> <property> <name> Position </name> <value> 0 0 0 </value> </property> <property> <name> Scale </name> <value> 1 1 1 </value> </property> <property> <name> Rotation </name> <value> 0 0 0 </value> </property> </config> </component> </ComponentPool> <ComponentPool> <type> CameraRule </type> <version> 1 </version> <component> <objectIndex> 0 </objectIndex> <flags> 3 </flags> </component> </ComponentPool> </components> </ComplexObject> ---- 2) * Обратите внимание, что при сохранении изменного ангара данный кусок может исчезнуть. Между сохранением и компиляцией ангара его необходимо заново вставлять в чанк. * Note that when saving a modified hangar, this fragment may disappear. Before compiling the hangar it must be reinserted into the chunk. <ComponentPool> <type> CameraRule </type> <version> 1 </version> <component> <objectIndex> 0 </objectIndex> <flags> 3 </flags> </component> </ComponentPool> @Mixaill Can you confirm to us if we will receive the updated UE for 1.22? I've tried the hangars on CT but they are not working. They work only on 1.21.1.1. Edited August 21, 2023 by olix_vameshu @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
TUNKIST Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 (edited) Всем привет. Кто знает, как это пофиксить? Все тайлы в папке 00_Tiles имеются (в .dds формате). Пробовал в .png перевести, всё равно не помогло. Заранее Спасибо! Edited September 3, 2023 by TUNKIST @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
SkepticalFox Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 @TUNKIST насколько помню, то атласы нужно распаковать в .atlas файл, чтобы его открывал UE https://kr.cm/f/t/29351/c/516084/ @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Chara Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 @Mixaill, есть новости по UE? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Mixaill Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 В процессе, скоро будет, 5 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Chara Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 4 минуты назад, Mixaill сказал: В процессе, скоро будет, Понял, спасибо! 2 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
TUNKIST Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 будет ли 1.22? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Chara Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 (edited) 39 минут назад, TUNKIST сказал: будет ли 1.22? Сказали что скоро будет, ждем. Edited September 9, 2023 by MuRaMiHa 2 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Mixaill Posted September 11, 2023 Share Posted September 11, 2023 (edited) Unified Editor for WoT 1.22.0 https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.22.0.0.7z https://wgmods.net/4895 - больше не теряет секцию с камерой (однако в свои старые ангары копипастить до сих пор нужно самому, смотрите https://koreanrandom.com/forum/topic/45741-/?do=findComment&comment=534949 - внимание для Lesta: поскольку ассеты в клиенте другие (а именно, hangar_v3 в лесте другой/устаревший), у вас камера будет дохлая даже если добавите нужную секцию. Необходимо также скопипастить префабы из hangar_v3 в свой спейс и перебить пути в хмлках Edited September 11, 2023 by Mixaill 7 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Pbody_iwnl Posted September 11, 2023 Share Posted September 11, 2023 @Mixaill Спасибо,будем работать! @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Leonardo_Shpah Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) Кто можешь подсказать? Я сделал звуки для своего ангара, хочу закинуть в unified editor и мне выдаёт ошибку "there is no editor factory for resource". Как закинуть в UE звуки, чтобы можно было отредактировать их положение и они адекватно работали? Просто, почему то в hangar_v3 там всё закинуто и в 3D нормально работает. Edited September 20, 2023 by Leonardo_SRDA @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Incoming Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 What is the best fix for this? I have tried several things and nothing has worked yet. New to using the software and attempting to import maps has proven difficult. There is only one forum talking about this, and it has been abandoned for three years. Any ideas will be attempted. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Leonardo_Shpah Posted November 15, 2023 Share Posted November 15, 2023 09.11.2023 в 08:40, Incoming сказал: What is the best fix for this? I have tried several things and nothing has worked yet. New to using the software and attempting to import maps has proven difficult. There is only one forum talking about this, and it has been abandoned for three years. Any ideas will be attempted. Most likely, your project has completely died (which I had). Try to copy the project in the /spaces folder and run a copy of it. If it didn't help, recreate it. Better write down what happened and how you did it, maybe I know other ways to fix it. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
TUNKIST Posted April 25 Share Posted April 25 Hi all!! I finally have time to work with the Unified Editor (I just want to do something). And I had a question: is it possible to create a Flowmap for water. If yes, how to do it? Thank you in advance!! @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Solution Mixaill Posted August 31 Solution Share Posted August 31 (edited) Unified Editor for WoT 1.26.0 * download: https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.26.0.0.7z * repository with all available versions: https://gitlab.com/openwg/wot.unifiededitor ----------- Для правильной работы камеры необходимо внести изменения в файл .chunk, содержащий объект камеры. Новая секция выглядит следующим образом: The .chunk file containing the camera object must be modified for the camera to work properly. The new section looks as follows: <ComplexObject> <editorOnly> <hidden> false </hidden> <frozen> false </frozen> </editorOnly> <visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask> <metaData/> <transform> <row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0> <row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1> <row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2> <row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3> </transform> <instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID> <version> 4 </version> <GameObjects> <GameObject> <name> Rules </name> <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID> <flags> 0 </flags> </GameObject> </GameObjects> <components> <ComponentPool> <type> Transform </type> <version> 1 </version> <component> <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID> <flags> 3 </flags> <config> <property> <name> Position </name> <value> 0 0 0 </value> </property> <property> <name> Scale </name> <value> 1 1 1 </value> </property> <property> <name> Rotation </name> <value> 0 0 0 </value> </property> </config> </component> </ComponentPool> <ComponentPool> <type> CameraRule </type> <version> 1 </version> <component> <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID> <flags> 3 </flags> </component> </ComponentPool> </components> </ComplexObject> Edited August 31 by Mixaill 6 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.