Jump to content
Korean Random

Unified Editor (World Editor) for mod creators


Go to solution Solved by Mixaill,

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

@olix_vameshu Такой вопрос: можно ли без помощи Unified Editor вернуть положение камеры в ангаре? Разработчики теперь используют prefab для ангаров. Возможно ил это как-то пофиксить,там на 19 странице у человека такая же история как и у меня . Заранее спасибо 

Link to comment
Short link
Share on other sites

9 hours ago, Pbody_iwnl said:

@olix_vameshu Such a question: is it possible to return the position of the camera in the hangar without the help of the Unified Editor? Developers now use prefab for hangars. Perhaps, or fix it somehow, there, on page 19, a person has the same story as mine. Thank you in advance 

No it's not. We need to use the .prefab for every single hangar we have.

Link to comment
Short link
Share on other sites

@olix_vameshu Как сделать личные prefab для hangar_premium_v2 , hangar_V2 и так далее? 

@olix_vameshu Я наверное переформулирую вопрос: Возможно ли на нынешней версии игры пересобрать старые ангары до 1.0 ,чтобы положение камеры работали исправно? 

И да,заранее спасибо за ответ

 

Edited by Pbody_iwnl
Link to comment
Short link
Share on other sites

19 hours ago, Pbody_iwnl said:

@olix_vameshu Как сделать личные prefab для hangar_premium_v2 , hangar_V2 и так далее? 

@olix_vameshu Я наверное переформулирую вопрос: Возможно ли на нынешней версии игры пересобрать старые ангары до 1.0 ,чтобы положение камеры работали исправно? 

И да,заранее спасибо за ответ

 

No i'm not gonna make especially for those, i'm sick of people who stole mods.

  • Upvote 3
Link to comment
Short link
Share on other sites

On 5/27/2023 at 1:35 PM, Mixaill said:

Unified Editor for WoT 1.21

 

https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.21.0.0.7z

https://wgmods.net/4895 (будет доступен после выхода обновления / will be available after 1.21 release)

---

 

1)

* обратите внимание, что для корректной работы своих ангаров, необходимо в любой из чанков докинуть секцию. Пример можно найти в res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk

* note that to make your hangars work correctly, you need to add the following section to any of the chunks. The example can be found in res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk


	<ComplexObject>
		<editorOnly>
			<hidden> false </hidden>
			<frozen> false </frozen>
		</editorOnly>
		<visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask>
		<metaData/>
		<transform>
			<row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0>
			<row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1>
			<row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2>
			<row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3>
		</transform>
		<instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID>
		<version> 3 </version>
		<GameObjects>
			<GameObject>
				<name> Rules </name>
				<UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
				<flags> 0 </flags>
			</GameObject>
		</GameObjects>
		<components>
			<ComponentPool>
				<type> Transform </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
					<config>
						<property>
							<name> Position </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Scale </name>
							<value> 1 1 1 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Rotation </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
					</config>
				</component>
			</ComponentPool>
			<ComponentPool>
				<type> CameraRule </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
				</component>
			</ComponentPool>
		</components>
	</ComplexObject>

 

 

----

 

2)

* Обратите внимание, что при сохранении изменного ангара данный кусок может исчезнуть. Между сохранением и компиляцией ангара его необходимо заново вставлять в чанк.

* Note that when saving a modified hangar, this fragment may disappear. Before compiling the hangar it must be reinserted into the chunk.


<ComponentPool>
  <type> CameraRule </type>
  <version> 1 </version>
  <component>
    <objectIndex> 0 </objectIndex>
    <flags> 3 </flags>
  </component>
</ComponentPool>

 

@Mixaill Can you confirm to us if we will receive the updated UE for 1.22? I've tried the hangars on CT but they are not working. They work only on 1.21.1.1.

Edited by olix_vameshu
Link to comment
Short link
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Всем привет.

Кто знает, как это пофиксить?

Все тайлы в папке 00_Tiles имеются (в .dds формате). Пробовал в .png перевести, всё равно не помогло.

 

Заранее Спасибо!

Безымянный.png

Edited by TUNKIST
Link to comment
Short link
Share on other sites

Unified Editor for WoT 1.22.0

https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.22.0.0.7z

https://wgmods.net/4895

 

- больше не теряет секцию с камерой (однако в свои старые ангары копипастить до сих пор нужно самому, смотрите https://koreanrandom.com/forum/topic/45741-/?do=findComment&comment=534949

- внимание для Lesta: поскольку ассеты в клиенте другие (а именно, hangar_v3 в лесте другой/устаревший), у вас камера будет дохлая даже если добавите нужную секцию. Необходимо также скопипастить префабы из hangar_v3 в свой спейс и перебить пути в хмлках

Edited by Mixaill
  • Upvote 7
Link to comment
Short link
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Кто можешь подсказать? Я сделал звуки для своего ангара, хочу закинуть в unified editor и мне выдаёт ошибку "there is no editor factory for resource". Как закинуть в UE звуки, чтобы можно было отредактировать их положение и они адекватно работали? Просто, почему то в hangar_v3 там всё закинуто и в 3D нормально работает.

 

Edited by Leonardo_SRDA
Link to comment
Short link
Share on other sites

  • 1 month later...

What is the best fix for this? I have tried several things and nothing has worked yet. New to using the software and attempting to import maps has proven difficult. There is only one forum talking about this, and it has been abandoned for three years. Any ideas will be attempted.

spacer.png

Link to comment
Short link
Share on other sites

09.11.2023 в 08:40, Incoming сказал:

What is the best fix for this? I have tried several things and nothing has worked yet. New to using the software and attempting to import maps has proven difficult. There is only one forum talking about this, and it has been abandoned for three years. Any ideas will be attempted.

spacer.png

Most likely, your project has completely died (which I had). Try to copy the project in the /spaces folder and run a copy of it. If it didn't help, recreate it. 

Better write down what happened and how you did it, maybe I know other ways to fix it. :unsure:

Link to comment
Short link
Share on other sites

  • 5 months later...

Hi all!! I finally have time to work with the Unified Editor (I just want to do something).


And I had a question: is it possible to create a Flowmap for water. If yes, how to do it?


Thank you in advance!!

Link to comment
Short link
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Solution
Posted (edited)

Unified Editor for WoT 1.26.0

 

* download:  https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.26.0.0.7z

* repository with all available versions: https://gitlab.com/openwg/wot.unifiededitor

 

-----------

 

Для правильной работы камеры необходимо внести изменения в файл .chunk, содержащий объект камеры. Новая секция выглядит следующим образом:

The .chunk file containing the camera object must be modified for the camera to work properly. The new section looks as follows:

 

<ComplexObject>
        <editorOnly>
            <hidden> false </hidden>
            <frozen> false </frozen>
        </editorOnly>
        <visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask>
        <metaData/>
        <transform>
            <row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0>
            <row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1>
            <row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2>
            <row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3>
        </transform>
        <instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID>
        <version> 4 </version>
        <GameObjects>
            <GameObject>
                <name> Rules </name>
                <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
                <flags> 0 </flags>
            </GameObject>
        </GameObjects>
        <components>
            <ComponentPool>
                <type> Transform </type>
                <version> 1 </version>
                <component>
                    <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
                    <flags> 3 </flags>
                    <config>
                        <property>
                            <name> Position </name>
                            <value> 0 0 0 </value>
                        </property>
                        <property>
                            <name> Scale </name>
                            <value> 1 1 1 </value>
                        </property>
                        <property>
                            <name> Rotation </name>
                            <value> 0 0 0 </value>
                        </property>
                    </config>
                </component>
            </ComponentPool>
            <ComponentPool>
                <type> CameraRule </type>
                <version> 1 </version>
                <component>
                    <UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
                    <flags> 3 </flags>
                </component>
            </ComponentPool>
        </components>
    </ComplexObject>

 

 

image.thumb.png.6bdf8c2064612107f82b9f6780b0dc90.png

 

Edited by Mixaill
  • Upvote 6
Link to comment
Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...