StranikS_Scan Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Скажите а можно как нибудь подружить ваш мод с Battle Assistant? Зачем? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
NitraY Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Зачем? Что зачем? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
GPCracker Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 Скажите а можно как нибудь подружить ваш мод с Battle Assistant?A. Полностью отключить модуль артоснайпа. B. Использовать артоснайп вместо Battle Assistant. P.S. Два антивируса тоже не дружат. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
NitraY Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Спасибо, я попробую. Я не очень пока во всем это сильна, поэтому и спрашиваю. Спасибо. А обновление на версию скоро будет? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
GPCracker Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 (edited) А обновление на версию скоро будет?Статус последнего коммита пока "относительно стабильно". Но еще допилить кой-чего надо. Так что версию пока делать не буду. Последний коммит: 2065e52.zip Изменения: Исправлено неработающее обновление GUI и автозахват цели в арт-режиме. Добавлен BoundingBox захват цели для автоприцела (вроде уже описывал механизм работы выше). Исправлен флуд модуля SafeShot. Edited June 8, 2015 by GPCracker 6 @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
NitraY Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Статус последнего коммита пока "относительно стабильно". Но еще допилить кой-чего надо. Так что версию пока делать не буду. Последний коммит: 2065e52.zip Изменения: Исправлено неработающее обновление GUI и автозахват цели в арт-режиме. Добавлен BoundingBox захват цели для автоприцела (вроде уже описывал механизм работы выше). Исправлен флуд модуля SafeShot. Спасибо!!!!! @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
vasbelous Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 (edited) Дождалися!!! Благодарствуем! Погонял, пока без замечаний, а новый захват - просто сказка!!! Edited June 8, 2015 by vasbelous @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
GPCracker Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 а новый захват - просто сказка!!!Фпс в момент захвата проседает? И насколько значительно? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
leeuniverse Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 (edited) Hey GPcracker...... Thanks much again for your work and releasing a new version. :) Questions..... 1. Could you add "explaination" descriptions to each of the options in the conifguration file to explain what each option actually does? I know some of them are self explainatory, but there are several in which I have no idea what they really do. For example, what is this new "bounding box" feature? Really though, I need detailed descriptions in the config so I can keep referring to it and to understand it, and I think most people would want this. Be much appreciated. 2. Could you add the "Extended Auto-Aim" mod feature to your mod, to go with X-Ray? I only want the Cyan Highlighting part of the mod when Auto-Aim is engaged. It's really nice and useful. Don't want the "direction indicator" part of that mod. It's also very buggy, conflicts with other mods. But, the change of color highlighting of the tank to indicate auto-aim is engaged is really useful and attractive. Please please add this. I don't want to use that other mod, it's buggy causing issues. I normally wouldn't ask to add new features, but this really does go with your mod. Thanks much...... Edited June 9, 2015 by leeuniverse @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
GPCracker Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 (edited) I only want the Cyan Highlighting part of the mod when Auto-Aim is engaged.This is implemented in Edge Detect Mod. Link in my underpost signature. For example, what is this new "bounding box" feature?Each model has a specific attribute - bounding box, which surrounds this model, so every part of the model is inside this box. Exactly, this is a transform matrix used to transform a unit cube to a bounding box, in dimensions and rotation (more info in BW docs). The scale parameter of this function in config specify dimension multiplier of this box. If scan ray of the player camera intersect such box, and only one box, entity, which holds that box, is returned as target. Scale parameter is used for range adjustment. Really, algorithms of this feature should be optimized, as they consume too many resources to use in targetLock module. And i'm trying to find a way to solve this problem by decreasing quantity of calculations. Edited June 9, 2015 by GPCracker @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
leeuniverse Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Ah I see..... Thank you. See, what you did there, (and you have done for me before LOL) you should create a PDF or Word Document that has these Explainations and pictures for each feature both in Russian and English. That would be very helpful. Ah, didn't know you had that mod. I will check it out. If it works like I mentioned, you should put it with AAS like you have Battle Assistant. Thanks again, you the man. :) @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
vasbelous Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Фпс в момент захвата проседает? И насколько значительно? Поставил <vehicleBBoxMultiplier>3.0 я так понял это увеличение "прицельного" размера танка. Во время игры "проседания" ФПС не ощутил (может и было, но не заметил), сегодня постараюсь обратить на это особое внимание. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
leeuniverse Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 (edited) burp Edited June 9, 2015 by leeuniverse @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
NitraY Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 (edited) Ребят подскажите как происходит захват цели и как перейти в режим арты? Мод работает в автоматическом режиме? Edited June 9, 2015 by NitraY @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
kharlashkin Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 (edited) Захват цели в автоприцел при неточном наведении. Вокруг модели техники создаются "BoundingBox" (дословно "ограничительные коробки"), увеличиваются в N раз. Только для живой техники противника. Если сканирование прямым методом (стандарт) и рентгеном не дало результатов, проверяется пересечение луча камеры (через прицельную сетку) с такими "коробками". Если такое пересечение найдено только с одной подобной "коробкой" - модуль выдает танк, вокруг которого смоделирована такая коробка, как цель. И захватывает ее в автоприцел. Я смотрю расширенный захват в автоприцел сейчас в моде ;) Edited June 9, 2015 by kharlashkin @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
NitraY Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 (edited) Как отключить режим артоснайп? Ну хоть кто нибудь объясните, какие есть горячие клавиши, какое управление))))))))))))) A. Полностью отключить модуль артоснайпа.B. Использовать артоснайп вместо Battle Assistant.P.S. Два антивируса тоже не дружат. Получается в моде уже стоит Battle Assistant.? Подскажите как в настройках отключить артоснайп, чтоб пользоваться Battle Assistant? Edited June 9, 2015 by NitraY @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Ganjalezz Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Как отключить режим артоснайп? Ну хоть кто нибудь объясните, какие есть горячие клавиши, какое управление))))))))))))) Получается в моде уже стоит Battle Assistant.? Подскажите как в настройках отключить артоснайп, чтоб пользоваться Battle Assistant? Конфигурационный файл же с русскими комментариями <!-- Artillery-sniper mode. --> <!-- Артоснайперский режим. --> <strategicSniperMode> <!-- Enable artillery-sniper mode. --> <!-- Разрешить артоснайперский режим. --> <enabled>True</enabled> True на False смени @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
GPCracker Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Поставил 3.0 я так понял это увеличение "прицельного" размера танка.Это увеличение размеров "коробки" вокруг танка в N раз. Относительно ее центра. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
reg45 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Это увеличение размеров "коробки" вокруг танка в N раз. Относительно ее центра. Что дает увеличение размера "коробки" или как негативно это может сказаться в бою - промахи или что ? @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Scharfhobel Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Что дает увеличение размера "коробки" или как негативно это может сказаться в бою - промахи или что ? Легче захватить цель. Все хорошо пашет. Но метание прицельной сетки при сильном приближении иногда мешает. @ Quote Link to comment Short link Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.