Jump to content
Korean Random
13

[Строгая модерация] Ночные сборки XVM / Nightly Builds

Recommended Posts

  • Ночные сборки НЕ предназначены для повседневного использования, содержат ошибки и недоделки. Их следует использовать только опытным пользователям с целью тестирования. Для повседневного использования вы должны использовать стабильную версию XVM, которая всегда публикуется только на этой странице.

    Используйте ночные сборки только если вы умеете самостоятельно ориентироваться в изменениях, работать с ошибками и хотите помочь в тестировании.

    Не используйте ночные сборки в качестве основы для создания модпаков на базе XVM. Используйте стабильные версии.

 

Обратите внимание: В данной теме действует строгая модерация. Это означает, что любое сообщение в теме может быть удалено без предупреждения, если оно не соответствует нижеследующим правилам оформления сообщений или не относится напрямую к проблемам ночных билдов.

 

Вопросы по настройке мода здесь неуместны. Публикуйте их в общем разделе.

 

При описании проблемы с ночными билдами обязательно необходимо:

  • удостовериться в наличии проблемы только с XVM (использование других модификаций для тестирования недопустимо)
  • указать номер используемого билда (на момент воспроизведения бага вы должны использовать последний доступный ночной билд)
  • прикрепить логи из корневой папки игры: файлы XVM.log и Python.log
  • прикрепить скриншоты, если баг можно проиллюстрировать ими
  • указать ссылку на видеозапись, если скриншотов может оказаться недостаточно
  • прикрепить реплей, если баг специфичен и воспроизводится на реплее

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Regarding crew xp: do you have a way of determining if the shell that killed you also killed some more crewmembers? Or it automatically kills all of them? Because that's what damagepanel always shows - but repair cost may vary so it suggests that some may live (apart from drowning).

I'm asking because of 10% penalty to xp earning.

I get 'tmenXP' field value what WG provides in the battle results data, and don't analize deeply what this value mean.

 

PS: of course, the other way is to store previous values for all crewmembers and compare after battle.

Bad way.

Edited by sirmax

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Тема реструктуризации дефолтного конфига закрыта, поэтому сюда..

Тут чета приспичило посмотреть на настройку "xwnInCompany", но оказалось, что напрочь забыл где она. Нашел не сразу, а первым делом знаете куда полез? В rating.xc, рассудив- раз статистика, значит там наверно. До hangar.xc даже не со второго раза добрался, почесав репу:)

Может стоит перенести эту настройку в rating.xc?

Edited by demon2597

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Тема реструктуризации дефолтного конфига закрыта, поэтому сюда..

Тут чета приспичило посмотреть на настройку "xwnInCompany", но оказалось, что напрочь забыл где она. Нашел не сразу, а первым делом знаете куда полез? В rating.xc, рассудив- раз статистика, значит там наверно. До hangar.xc даже не со второго раза добрался, почесав репу:)

Может стоит перенести эту настройку в rating.xc?

Я не против

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

'оффтоп'

 

Нашел не сразу

в notepad++  есть такая опция: искать во всех файлах

post-24425-0-05222000-1412668034_thumb.png

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

, это немного нето, вот эту я имел в виду. ну не важно

 

в notepad++  есть такая опция: искать во всех файлах

ну это если не очень хорошо знаешь структуру, с этой точки зрения можно вообще любую настройку в любой файл запихнуть:) Я вроде как уже на память знаю что где, а тут вот эдак заклинило.

Потому и предложил перенести, если никто не против, как-то мне в rating.xc логичнее кажется эту настройку видеть, поскольку своего файла для окна рот нет, а ангар- штука большая. В одном и том же файле чего надо повключал и вид статистики в ротах заодно сразу выставил

Edited by demon2597

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I get 'tmenXP' field value what WG provides in the battle results data, and don't analize deeply what this value mean.

 

Bad way.

 

 

Oh, they provide a value? One global or different for every crewmenber?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
Может стоит перенести эту настройку в rating.xc?
Я не против

переехали с обсуждением сюда, может кто еще выскажет мнение, чтобы решить сразу да или нет и дело с концом:)

Edited by demon2597

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Есть такая идея, почему бы не вывести в ангар кнопку включения, выключения оленемера  или добавить такую функцию вообще, что бы можно было в ангаре между вариантами переключать там часы пинг в ангаре и т.д...

  • Downvote 3

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

One global

 

 

That's a bad news this time. 

10% penalty for dead crewmember, 50% penalty for wrong tank crew - and i don't even know if they are multiplicative or additive (bonuses are additive as pp rather than % but, knowing WG...)

 

Seems that you guys have to ask WG nicely to make individual values and in the meantime try workarounds. Again, can you determine which crewmembers died with tank or the "bad" way with logging xp values is the only way?

 

PS: i'm still thinking about separate "crew report" tab, where you can independently know how much each crewmember earned (because of the above it is not obvious).

 

PS2: there is also "accelerated training" double for one of them...

Edited by nixxxie

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Oh, they provide a value? One global or different for every crewmenber?

 

'Crew experience'

That's a bad news this time. 

10% penalty for dead crewmember, 50% penalty for wrong tank crew - and i don't even know if they are multiplicative or additive (bonuses are additive as pp rather than % but, knowing WG...)

 

Seems that you guys have to ask WG nicely to make individual values and in the meantime try workarounds. Again, can you determine which crewmembers died with tank or the "bad" way with logging xp values is the only way?

 

PS: i'm still thinking about separate "crew report" tab, where you can independently know how much each crewmember earned (because of the above it is not obvious).

 

WG returns one global "abstract" value. This value takes into account all the special event and daily bonuses.

All the existing mods show this value in battle results instead of the detailed info for each crew member.

 

It doesn't take into account the real distribution between crew members:

- accelerated crew training bonus (+100% for one less skilled crew member)

- commander's mentor skill bonus (+ 0.1% to 10% for each crew member)

- individual crew injury or death penalty (-50%)

- 50%/75% for the wrong vehicle type

 

There are many values to take into consideration. For instance if the commander has the Mentor skill,

it's impact may vary depending on the Mentor skill level, Improved ventilation, premium consumables, brothers in arms perk.

 

Calculating and testing all these values is a pointless waste of time.

So the "bad way with logging xp values is the only way" to implement it quickly.

 

But again, where should these values be displayed? The first tab of Battle Results is stacked already.

"Separate "crew report" tab, where you can independently know how much each crewmember earned"? - I think this is too much.

 

If this feature (example) should ever be implemented, there is no point in displaying the detailed info (for crew experience earned) in Battle Results.

Edited by Meddio

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
почему бы не вывести в ангар кнопку включения, выключения оленемера

в протанках реализована по какой то кнопке, надо видео зыреть

 

 

такую функцию вообще, что бы можно было в ангаре между вариантами переключать там часы пинг в ангаре и т.д...

смахивает на функцию смену конфига

Edited by XSerzHX
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

'Crew experience'

 

WG returns one global "abstract" value. This value takes into account all the special event and daily bonuses.

All the existing mods show this value in battle results instead of the detailed info for each crew member.

 

It doesn't take into account the real distribution between crew members:

- accelerated crew training bonus (+100% for one less skilled crew member)

- commander's mentor skill bonus (+ 0.1% to 10% for each crew member)

- individual crew injury or death penalty (-50%)

- 50%/75% for the wrong vehicle type

 

There are many values to take into consideration. For instance if the commander has the Mentor skill,

it's impact may vary depending on the Mentor skill level, Improved ventilation, premium consumables, brothers in arms perk.

 

Calculating and testing all these values is a pointless waste of time.

So the "bad way with logging xp values is the only way" to implement it quickly.

 

But again, where should these values be displayed? The first tab of Battle Results is stacked already.

"Separate "crew report" tab, where you can independently know how much each crewmember earned"? - I think this is too much.

 

If this feature (example) should ever be implemented, there is no point in displaying the detailed info (for crew experience earned) in Battle Results.

 

 

1. Where? Is it that hard to make 4th tab for crew report only? I know there is ModSettings API made by some modders that ads separate tabs for setting up each mod that uses it (eg. carousel mod used it). So, the first step has already been taken by someone ;) .

 

2. OK, so if this value is a base value and only simple calculations are to do and to be trusted than it's doable

 

3. You are wrong, afaik: crew dead is 10% penalty, wrong tank is always 50% penalty apart from correct premiums.

 

 

Overall: why not implement it? Despite that other feature ;) ? I like reading reports and i think that tab is even more useful and interesting that credit earning tab. And, it would help some players and rise awareness, how crew levelling works.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
3. You are wrong, afaik: crew dead is 10% penalty, wrong tank is always 50% penalty apart from correct premiums.

 

Yeah, go ahead and argue with WOT Wiki.

 

'Penalties'

Injury or Death Penalty: A crew member who remains injured or is dead at the end of a battle is Penalized and will receive 50% less experience towards increasing his Training Level than he would have otherwise received.

 

Vehicle Competence Penalty on Experience to Increase Training Level:

A tanker crewing a vehicle that he is has no Vehicle Competence in will earn less experience from each battle to be applied to increasing his Training Level.

- In a new vehicle of the same Type as that in which he has his Vehicle Competence, there is no Penalty if the new vehicle is a premium vehicle.

- In a vehicle of a different Type as that in which he has his Vehicle Competence, the crew member would earn 50% less experience per battle if the new vehicle is a premium vehicle.

- In a new non-premium vehicle of the same Type as that in which he has his Vehicle Competence, a Penalty will apply and the crewman would earn 50% less experience per battle than he normally would.

- In a new non-premium vehicle of a different Type as that in which he has his Vehicle Competence, a Penalty will apply and the crewman would earn 75% less experience per battle than he normally would.

 

 

 

Well, as I see it (if sirmax would occasionally have too much free time :gg: ):

 

'English'

Both features can be combined:

- before each battle XVM gets the total xp amount (already collected) for each crew member

- the Battle Results dialog gets a new tab called Crew (as you propose)

- there goes the list of all crew members with their names and specialties (or the full crew panel from the hangar)

- after each battle XVM gets the new total xp amount for each crew member and calculates the difference

- this difference is shown near each crew member like this: +1 234

- the same field can be shown in the main crew panel in hangar (as macro value)

- moreover it can increase with each battle, showing how much XP this crew member has acquired during the session

 

I'll make an illustration in this topic later.

 

The bold text is the implementation of your request

The regular text is the implementation of both features

Obviously both features will be using the same mechanism.

 

(о предложении nixxxie - "опыт для каждого члена экипажа в окне Результатов боя")

 

Хм, как я это вижу (если sirmax-у будет нечем заняться, и дойдут руки до экипажа в ангаре):

- перед каждым боем XVM получает кол-во накопленного опыта для каждого члена экипажа

- в окне Результатов боя появляется новая вкладка "Экипаж"

- на ней - список членов экипажа с именами/специальностями (или копия панели экипажа из ангара, если это возможно)

- после боя XVM снова получает кол-во накопленного опыта для каждого члена экипажа

- и считает разницу - это и есть реальный опыт для каждого танкиста, начисленный за бой (с учетом всех возможных штрафов и бонусов)

- эта разница и показывается напротив каждого танкиста в виде: +1 234

- кроме того эта разница добавляется и в саму панель экипажа (по желанию пользователя, в виде макроса)

- можно сделать два макроса: в одном - опыт танкиста, полученный за бой, в другом (накопительном) - опыт, полученный за сессию

 

Позже, если будет нечего делать, нарисую картинку для этой темы, чтоб вся информация была в одном месте.

 

ИМХО, в окне результатов боя это не нужно, а вот в панели экипажа вполне можно оформить в виде макросов (кому понадобится - тот добавит).

Принцип тот же, что у отлетающего урона. Только вместо урона, тут добавляемый опыт, и он не отлетает, а висит в панели экипажа до окончания сессии ))

Edited by Meddio

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

sirmax, прошу обратить внимание на эту тему и на мой пост. Можно исправить поведение при кодировке ANSI 1251?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

sirmax, прошу обратить внимание на эту тему и на мой пост. Можно исправить поведение при кодировке ANSI 1251?

И должен ругаться, кодировка должна быть UTF-8 у xc-файлов.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Yeah, go ahead and argue with WOT Wiki.

 

'Penalties'

 

 

 

 

Well, as I see it (if sirmax would occasionally have too much free time :gg: ):

 

'English'

Both features can be combined:

- before each battle XVM gets the total xp amount (already collected) for each crew member

- the Battle Results dialog gets a new tab called Crew (as you propose)

- there goes the list of all crew members with their names and specialties (or the full crew panel from the hangar)

- after each battle XVM gets the new total xp amount for each crew member and calculates the difference

- this difference is shown near each crew member like this: +1 234

- the same field can be shown in the main crew panel in hangar (as macro value)

- moreover it can increase with each battle, showing how much XP this crew member has acquired during the session

 

I'll make an illustration in this topic later.

 

The bold text is the implementation of your request

The regular text is the implementation of both features

Obviously both features will be using the same mechanism.

 

(о предложении nixxxie - "опыт для каждого члена экипажа в окне Результатов боя")

 

Хм, как я это вижу (если sirmax-у будет нечем заняться, и дойдут руки до экипажа в ангаре):

- перед каждым боем XVM получает кол-во накопленного опыта для каждого члена экипажа

- в окне Результатов боя появляется новая вкладка "Экипаж"

- на ней - список членов экипажа с именами/специальностями (или копия панели экипажа из ангара, если это возможно)

- после боя XVM снова получает кол-во накопленного опыта для каждого члена экипажа

- и считает разницу - это и есть реальный опыт для каждого танкиста, начисленный за бой (с учетом всех возможных штрафов и бонусов)

- эта разница и показывается напротив каждого танкиста в виде: +1 234

- кроме того эта разница добавляется и в саму панель экипажа (по желанию пользователя, в виде макроса)

- можно сделать два макроса: в одном - опыт танкиста, полученный за бой, в другом (накопительном) - опыт, полученный за сессию

 

Позже, если будет нечего делать, нарисую картинку для этой темы, чтоб вся информация была в одном месте.

 

ИМХО, в окне результатов боя это не нужно, а вот в панели экипажа вполне можно оформить в виде макросов (кому понадобится - тот добавит).

Принцип тот же, что у отлетающего урона. Только вместо урона, тут добавляемый опыт, и он не отлетает, а висит в панели экипажа до окончания сессии ))

 

 

Interesting, because i remember SerB specifically saying somewhere in the Q&A that it was 90% and i was already surprised then... 

That is the other reason we need per crewmember values from WG or values logging indeed :( and reverse-engineer that ourselves...

 

 

As for the idea, i totally agree :) .

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...