night_dragon_on 5,601 #469056 Posted October 14, 2019 56 минут назад, locorebelde сказал: you work on an existing template or project Ready-made projects have never been, they need to be done from scratch. The project that spread WG is nothing more than a list of names of events, without interconnections and even more so without the sound files themselves. 59 минут назад, locorebelde сказал: know how to make that template or project in my language Unpack the standard bank (voiceover.bnk) from the client (the program is in the topic header). Sorted sound files according to various kinds of alerts. Create a new bank or take my example from the topic header. Bind sound files to the corresponding events in the project. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
locorebelde 2 #469078 Posted October 14, 2019 5 часов назад, night_dragon_on сказал: Ready-made projects have never been, they need to be done from scratch. The project that spread WG is nothing more than a list of names of events, without interconnections and even more so without the sound files themselves. Unpack the standard bank (voiceover.bnk) from the client (the program is in the topic header). Sorted sound files according to various kinds of alerts. Create a new bank or take my example from the topic header. Bind sound files to the corresponding events in the project. ok, thanks, you always willing to help others.thanks Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Slava7572 1,685 #469092 Posted October 15, 2019 (edited) night_dragon_on,Ром,не знаешь в voiceover.bnk ничего не добавляли?Вроде дата создания новая,но с этими новыми клиентами не факт,что там менялось что либо.Может обновление требуется стандартному банку с увеличенной громкостью,на слух вроде все по старому... Edited October 15, 2019 by Slava7572 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
night_dragon_on 5,601 #469098 Posted October 15, 2019 5 часов назад, Slava7572 сказал: ничего не добавляли? Пока нет. 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DrWeb7_1 181 #469296 Posted October 19, 2019 15.10.2019 в 04:23, Slava7572 сказал: Вроде дата создания новая,но с этими новыми клиентами не факт,что там менялось что либо. Этот звуковой банк является частью пакета локализации, т. е. файлов "wot_версия_locale.wgpkg". Пакет локализации обновляется целиком и отдельно от игры. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
locorebelde 2 #470037 Posted November 2, 2019 how can you make a sixth sense sound without using the xvm как вы можете сделать шестое чувство звука без использования XVM Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
night_dragon_on 5,601 #470042 Posted November 3, 2019 12 часов назад, locorebelde сказал: how can you make a sixth sense sound without using the xvm Установка озвучки в клиент 2. Установка с помощью "audio_mods.xml" (пример под спойлером). Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
locorebelde 2 #470045 Posted November 3, 2019 (edited) 2 часа назад, night_dragon_on сказал: Установка озвучки в клиент 2. Установка с помощью "audio_mods.xml" (пример под спойлером). night dragon always so willing to help, but now if I did not understand this, I thought it was just to put an mp3 file somewhere but it seems not to be so, I will review the post there where they explain how to do what you tell me. A simple example with a single sound is possible. I understand it better with examples. ночной дракон всегда готов помочь, но теперь, если я этого не понял, я подумал, что нужно просто положить куда-нибудь mp3-файл, но, похоже, это не так, я еще раз проверю пост, где объясняют, как делать то, что вы мне говорите Edited November 3, 2019 by locorebelde Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
krok65 79 #470046 Posted November 3, 2019 11 минут назад, locorebelde сказал: просто положить куда-нибудь mp3-файл Put your mp3 file in the res_mods \ 1.6.1.3 \ audioww folder and rename it to sixthsense. In the game settings, in the graph of the sound of the triggering of the sixth sense, select custom and that's it. Everything works. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
locorebelde 2 #470058 Posted November 3, 2019 1 час назад, krok65 сказал: Put your mp3 file in the res_mods \ 1.6.1.3 \ audioww folder and rename it to sixthsense. In the game settings, in the graph of the sound of the triggering of the sixth sense, select custom and that's it. Everything works. thx, but this method only works without having the xvm installed, I would like to know if having the xvm installed you can put a sound file for the sestosent that does not depend on the xvm. it seems that there is a conflict in putting it on audioww in mp3 with some option of the xvm. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
night_dragon_on 5,601 #470059 Posted November 3, 2019 @locorebelde https://kr.cm/f/t/18955/c/356166/ Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Proks 5 #470920 Posted November 22, 2019 (edited) Привет знатоки. Давно не заходил в игру. Вопрос, нужно ли обновлять банки свежим клиентом. Что то у меня некоторые звуки не проговариваются все заработало забыл файл поставить озвучки Edited November 22, 2019 by Proks Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Gvozd 2 #470979 Posted November 24, 2019 Кто-нибудь может поделится готовым проектом под музыку или хотя-бы ткнуть носом где взять название всех евентов - событий Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DrWeb7_1 181 #471002 Posted November 25, 2019 @Gvozd , всё, что связано с внутриигровой музыкой, находится в блоке Events/Interactive_music/ (или "Music_interactive", сходу не вспомню). Ещё можно посмотреть в Soundbanks/music_interactive - там будет написано, что именно включается при сборке банка. 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Gvozd 2 #471251 Posted November 28, 2019 25.11.2019 в 07:42, DrWeb7_1 сказал: @Gvozd , всё, что связано с внутриигровой музыкой, находится в блоке Events/Interactive_music/ (или "Music_interactive", сходу не вспомню). Ещё можно посмотреть в Soundbanks/music_interactive - там будет написано, что именно включается при сборке банка. А если попроще, для тупых Где этот блок Events находится? Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DrWeb7_1 181 #471257 Posted November 28, 2019 2 часа назад, Gvozd сказал: А если попроще, для тупых Где этот блок Events находится? Перейдите в режим "Designer", (после открытия проекта Wargaming обычно этот режим включается сразу) нажав F5 на клавиатуре. После этого посмотрите в левую часть окна. Там должно быть небольшое окно со вкладками "Audio", "Events", и т. д. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Gvozd 2 #471262 Posted November 28, 2019 1 час назад, DrWeb7_1 сказал: Перейдите в режим "Designer", (после открытия проекта Wargaming обычно этот режим включается сразу) нажав F5 на клавиатуре. После этого посмотрите в левую часть окна. Там должно быть небольшое окно со вкладками "Audio", "Events", и т. д. А вы про проект! Все понял, спасибо! Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
arteshock 0 #471547 Posted December 2, 2019 Скачал софт. Но прежде чем изучать и углубятся. Хотел бы узнать - можно ли будет как-то убрать рацию когда союзник убит или заменить на другой звук ? Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
night_dragon_on 5,601 #471548 Posted December 2, 2019 6 минут назад, arteshock сказал: можно ли будет как-то убрать рацию когда союзник убит или заменить на другой звук Можно, и убрать и заменить. Наименование события. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
arteshock 0 #471554 Posted December 2, 2019 (edited) 4 часа назад, night_dragon_on сказал: Можно, и убрать и заменить. Наименование события. агась спасибо. Лазал по форуму и то же наткнулся на это пост. Я так понял это надо в каком-то фаиле закоментировать.? или это надо всё таки банк создавать\пересобирать и там уже комментировать ?? Извиняюсь я далёк от редактирования wwise. буквально только сегодня узнал об этом софте. Просто достало бездействие ВГ уже сил нет, много жалоб им было на это шипение, но они либо темы закрывают либо игнорят. Вот приходится самому искать. Было бы конешно проще будь такой мод где уже убрано шипение ) UPD: Кажись нашол эти строки в scripts.pkg. Может чего соображу ) upd: Разобрался ) http://forum.worldoftanks.ru/index.php?/topic/116678-пособие-по-созданию-звуковых-модов/page__st__1100__pid__52945925#entry52945925 Edited December 2, 2019 by arteshock Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites