Jump to content
Korean Random
Sign in to follow this  
BogdanF1

Информация об уроне в виде бегущей строки

Recommended Posts

Доброго всем времени суток.

Было бы неплохо следить за ходом боя, когда ты находишься на другой стороне карты. Выводить инфу можно в виде бегущей строки, типа

<Имя игрока> (танк) таран 200 ХП <Имя игрока> (танк), или <Имя игрока> (танк) выстрел 200 ХП <Имя игрока> (танк). Если стрелял неизвестно кто из укрытия, тогда

выстрел 200 ХП <Имя игрока> (танк).

Думаю идея понятна, возможно заинтересует многих.

Спасибо.

Edited by BogdanF1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

В ситуациях с притиранием с уроном по 1-5 хп эта штука будет сильно флудить. Если как-то это обуздать, то неплохое предложение. 

Следует понимать, что информация будет доступна только в пределах квадрата отрисовки, иначе тянет на чит немного.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

А разве можно определить ник и технику источника дамага по другому игроку?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

 

 

В ситуациях с притиранием с уроном по 1-5 хп эта штука будет сильно флудить

Хотя бы начиная с 7 лвл.

 

 

информация будет доступна только в пределах квадрата отрисовки

Интересует как раз за пределами квадрата. Кто попал в твоего соседа (в кого попал сосед) и так понятно

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

 

 

Интересует как раз за пределами квадрата. Кто попал в твоего соседа
В XVM точно не в введут, ибо чит даже если ВГ так не считает.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Интересует как раз за пределами квадрата. Кто попал в твоего соседа (в кого попал сосед) и так понятно

Ну чит тогда.

В процессе игры нет возможности самостоятельно определить, что произошло за пределом квадрата отрисовки - клиентское ограничение

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
BogdanF1, в CDP как бы есть

Это вывод информации о собственном полученом дамаге в чат или о хитлоге. Речь о другом. О слежении за ходом боя, кто кого и т.п.

 

 

что произошло за пределом квадрата отрисовки - клиентское ограничение

Ведь есть информация в виде появляющегося сообщения <Имя игрока> (танк) уничтожил <Имя игрока> (танк)

Edited by BogdanF1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

 <Имя игрока> (танк) уничтожил <Имя игрока> (танк)

Ну и всё.. А ещё есть инфа о том, кто нанёс твоему танку крит, даже если он не был ни разу засвечен. Вот, что предлагает картоха.

Остальную инфу игрок получает из видимых маркеров техники

Edited by leecher88

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Ну чит тогда.

В процессе игры нет возможности самостоятельно определить, что произошло за пределом квадрата отрисовки - клиентское ограничение

 

 

Ну и всё.. А ещё есть инфа о том, кто нанёс твоему танку крит, даже если он не был ни разу засвечен. Вот, что предлагает картоха.

Остальную инфу игрок получает из видимых маркеров техники

 

 

Omegaice again ;) . You can get even HP of unspotted enemy outside of render box, if he hits you. Allowed both on EU and RU, banned on NA.

 

 

IDK if it is possible for both hitter and receiver being outside of render box - i suspect not, there is no reason for server to send such info.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Omegaice again ;) . You can get even HP of unspotted enemy outside of render box, if he hits you. Allowed both on EU and RU, banned on NA.

Proof?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Proof?

 

I told you that on numerous occasions...

Just install the mod yourself (EU version), edit config to display HP (i don't remember what is in default) and enjoy chat spam :) .

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/299941-

 

Game server reports lots of weird stuff, which you'd think it shouldn't... IIRC it also reports equipment used by dealer, so you can take rammer into account in reload estimation (no crew perks/base skill, though...).

 

 

PS: based of this we can extrapolate if it doesn't report dealer's HP on misses into ground too, if they are within render distance...? Or at least on hits on other tanks withing render distance - both allies or enemies. Interesting thing to check.

Edited by nixxxie

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I don't want to install the mod, I want to get a screenshot where I can see {{cur_health}} for nonspotted enemy.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I had to dig deep in my screenshots folder... I've been using this mod from the very beginning (like a year?) and you still don't believe me :P ...

This is even better as it is after death, hit reported on spectator, by FV304 arty with HE, clearly never spotted (white square).

 

 

Still, better download the mod yourself, you can sneakpeak into the code then ;) .

 

 

http://i.imgur.com/xsloFPx.jpg

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I guess this is not the current hp but the maximum hp.

hp can be taken from the entity class that is available only for spotted vehicles. I don't want to lose my time investigating the code, did you have a like to discussion?

Ok, I've been not so lazy, and looked into the code. As I said, this is the max health for nonspotted vehicles:

if attackerID not in self._Vehicle__tankHealth:
                self._Vehicle__tankHealth[attackerID] = o0['vehicleType'].maxHealth

And it is not accurate, because we don't know the real maxHealth for nonspotted tanks, because it depends from turret type.

 

So the behavior of XVM is the same as in this mod.

Edited by sirmax

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I'm not a coder enough to talk about it and i only found very old source (8.9), but shouldn't you look at this function?

 
def onHealthChanged(self, newHealth, attackerID, attackReasonID):
294         if newHealth > 0 and self.health <= 0:
295             return
296         elif not self.isStarted:
297             return
298         else:
299             # Update Tank Health
300             damage = self.__tankHealth[self.__battleID] - newHealth
301             self.__tankHealth[self.__battleID] = newHealth
302
303             if attackReasonID == 0:
304                 self.damage_announce(attackerID, damage)
305
306             if not self.isPlayer:
307                 marker = getattr(self, 'marker', None)
308                 if marker is not None:
309                     g_windowsManager.battleWindow.vMarkersManager.onVehicleHealthChanged(marker, newHealth, attackerID, attackReasonID)
310             self.appearance.onVehicleHealthChanged()
311             if self.health <= 0 and self.isCrewActive:
312                 self.__onVehicleDeath()

https://github.com/partap/WOTDamageAnnouncer/blob/master/src/vehicle.py#L323

 

 

Anyway, i will check this with some friends in training room and report. You surprised me.

 

 

 

PS: you definitely know maxHealth of neverspotted tanks, xvm reports this - idk how, because it returns no value, but still draws correct length bar and doesn't adjust it upon first spotting (as far as i noticed).

 

 

 

PS2: you were right, sirmax, i feel cheated  , :wah:

It always reports full health for unspotted tanks - worst case scenario, it seems. And i never noticed for a year...  :omg:

 

Edited by nixxxie

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

А можно краткий перевод вашей увлекательной беседы?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

PS: you definitely know maxHealth of neverspotted tanks, xvm reports this - idk how, because it returns no value, but still draws correct length bar and doesn't adjust it upon first spotting (as far as i noticed).

We just take the maximum health for top vehicle, and adjust it when tank is spotted.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

We just take the maximum health for top vehicle, and adjust it when tank is spotted.

 

 

Then i missed the adjusting part. I will check this, too.

BTW: why there are no number values upon 1st spotting, but bars are drawn with correct lengths (taking lengths from the same macro)?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...