Jump to content
Korean Random

Scanmen

User
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 Noob

Recent Profile Visitors

389 profile views
  1. Hi I need some help again, for macros :) For {{shell_speed_1}} on 105 leFH18B2 i get 328, but on tanks.gg for same tank, the shell velocity is 410 . Which value is correct?
  2. https://github.com/StranikS-Scan/AdvancedAimingSystem-NOLF/raw/1.6.x/zip/AdvancedAimingSystem-NOLF.zip
  3. I understand. It is sad that it cannot be resolved, but thank you very much for your response and your helpfulness.
  4. Thanks for response :) The base E-25 without camo paint, equipment, etc. and without crew is 25,14 / 15,05. I test it. So the script calculates a wrong value not the vanilla camo, but that's just one of the problems. I want to see the camo value in the battle, that I see in the hangar. :)
  5. No one can help me? In exchange for a reasonable amount? Никто не может мне помочь? В обмен на разумную сумму?
  6. Hi, I need some help, for camo macros :) When i use {{invis_stand}}, and {{invis_move}} macros, I get strange values. An example for E-25. In hangar i get 38,83 / 24,85 but in game with mentioned macros i get 22,1 / 13,2 Why? Здравствуй, Мне нужна помощь, для макросов Camo :) Когда я использую макросы {{invis_stand}} и {{invis_move}}, я получаю странные значения. Пример для Е-25. В ангаре я получаю 38,83 / 24,85, но в игре с упомянутыми макросами я получаю 22,1 / 13,2 Почему? (Google Переводчик)
  7. Try this solution. Попробуйте это решение. https://koreanrandom.com/forum/topic/36811-infopanel-средствами-xvm/?do=findComment&comment=449415
  8. Try this. :) https://koreanrandom.com/forum/topic/48540-14018780-a-temporary-solution-for-the-xvm-8780-and-wot-1401-error/
  9. I modified line 12 from xfw_package.json. I change "wot_version_min": "1.4.0.0", to "wot_version_min": "1.4.0.1", I tested, and it's working. Of course this is a temporary solution. :) Download from Nightly Builds, the 8780 build. Copy to your usual location, and after that overwrite the com.modxvm.xfw.actionscript_7.8.1.1115.wotmod file with the attached version. com.modxvm.xfw.actionscript_7.8.1.1115.wotmod
  10. I've made some changes to see, my reload speed how many times is faster or slower than my opponent during the battle. Knowing this data, after enemy shot, you will know how many times you can shoot before you go back in a safe place. If enemy is faster, after your shot you must retreat immediately. Only double, triple or quadruple differences are displayed. Have a nice day :) Я сделал некоторые изменения, чтобы увидеть, сколько раз я перезагружаюсь, во сколько раз быстрее или медленнее, чем мой противник во время битвы. Зная эти данные, после выстрела противника вы узнаете, сколько раз можете стрелять, прежде чем вернуться в безопасное место. Если враг быстрее, после выстрела вы должны немедленно отступить. Отображаются только двойные, тройные или четырехкратные различия. Хорошего дня :) Insert the following lines in infoPanel.py file: Вставьте следующие строки в файл infoPanel.py: @xvm.export('compareReloadDiff', deterministic=False) def compareReloadDiff(value1, value2): if (value1*4) <= value2: return infoPanelConfig['compareReload']['fourfaster']['comptext'] elif (value1*3) <= value2: return infoPanelConfig['compareReload']['threefaster']['comptext'] elif (value1*2) <= value2: return infoPanelConfig['compareReload']['twicefaster']['comptext'] elif value1 >= (value2*4): return infoPanelConfig['compareReload']['fourslower']['comptext'] elif value1 >= (value2*3): return infoPanelConfig['compareReload']['threeslower']['comptext'] elif value1 >= (value2*2): return infoPanelConfig['compareReload']['twiceslower']['comptext'] Insert the following lines in infoPanel.xc file: Вставьте следующие строки в файл infoPanel.xc: // Values for {{py:compareReloadDiff(X, Y)}} macros // Значения для макросов {{py:compareReloadDiff(X, Y)}} "compareReload": { "fourfaster": { "comptext": " Four time faster" }, "threefaster": { "comptext": " Three time faster" }, "twicefaster": { "comptext": " Two time faster" }, "fourslower": { "comptext": " Four time slower" }, "threeslower": { "comptext": " Three time slower" }, "twiceslower": { "comptext": " Two time slower" } }, An example of how to use it, on infoPanel.xc "formats" section: Пример того, как его использовать, в разделе «форматы» infoPanel.xc: // Block of text formats. Allow multiple formats (https://koreanrandom.com/forum/topic/36811-/). // Блок текстовых форматов. Допускается создание нескольких форматов (https://koreanrandom.com/forum/topic/36811-/). "formats": [ "<br/><textformat><b><font size='20'>{{vehicle_name}}</font></b></textformat> <br/><textformat tabstops='[95]'>Reload-time:<tab>{{py:isTarget=trg?<font size='16' color='{{py:compareColor({{pl_gun_reload_equip}}, {{gun_reload_equip}})}}'>{{gun_reload_equip}}{{py:compareReloadDiff({{pl_gun_reload_equip}}, {{gun_reload_equip}})}}</font>}}</textformat> <br/><textformat tabstops='[95,140]'>Ammo-type:<tab>{{shell_type_1}}<tab>{{shell_type_2}}</textformat> <br/><textformat tabstops='[95,140]'>Penetration:<tab>{{py:isTarget=trg?<font size='16' color='{{py:compareColor({{shell_power_1}}, {{pl_shell_power_1}})}}'>{{shell_power_1}}</font>}}<tab>{{py:isTarget=trg?<font size='16' color='{{py:compareColor({{shell_power_2}}, {{pl_shell_power_2}})}}'>{{shell_power_2}}</font>}}</textformat> <br/><textformat tabstops='[73,95,140]'>Damage:<tab>{{py:cClip({{gun_clip}})}}<tab>{{py:isTarget=trg?<font size='16' color='{{py:compareColor({{shell_damage_1}}, {{pl_shell_damage_1}})}}'>{{shell_damage_1}}</font>}}<tab>{{py:isTarget=trg?<font size='16' color='{{py:compareColor({{shell_damage_2}}, {{pl_shell_damage_2}})}}'>{{shell_damage_2}}</font>}}</textformat> <br/><textformat tabstops='[95,140]'>Weight:<tab>{{py:isTarget=trg?<font size='16' color='{{py:compareColor({{vehicle_weight}}, {{pl_vehicle_weight}})}}'>{{vehicle_weight}}</font>}}</textformat>", "<br/><textformat tabstops='[95]'>Reload-time:<tab><font size='16'>{{pl_gun_reload_equip}}</font></textformat> <br/><textformat tabstops='[95,140]'>Ammo-type:<tab>{{shell_type_1}}<tab>{{shell_type_2}}</textformat> <br/><textformat tabstops='[95,140]'>Penetration:<tab><font size='16'>{{pl_shell_power_1}}</font><tab><font size='16'>{{pl_shell_power_2}}</font></textformat> <br/><textformat tabstops='[73,95,140]'>Damage:<tab>{{py:cClip({{gun_clip}})}}<tab><font size='16'>{{pl_shell_damage_1}}</font><tab><font size='16'>{{pl_shell_damage_2}}</font></textformat> <br/><textformat tabstops='[95,140]'>Weight:<tab><font size='16'>{{pl_vehicle_weight}}</font></textformat>" ] info_panel_data.py infoPanel.py infoPanel.xc
  11. I've made some minor changes for using two panels, as follows. One panel shows the data of the targeted enemy tank, the second panel shows my tank data continuously. The second panel will be visible after you aim an enemy tank, or by pressing the altkey. Have a nice day :) Я сделал несколько небольших изменений для использования двух панелей, как показано ниже. Одна панель отображает данные о вражеском танке, вторая - постоянно показывает данные о моем танке. Вторая панель будет видна после того, как вы нацелите вражеский танк или нажмете Altkey. Хорошего дня :) The default multiple panels scenario can be created by following Kotyarko_O description created in the first post. To keep the second panel continuously showing your tank data, you need to use the attached infoPanel.py and info_panel_data.py or insert a new class and edit two other functions in infoPanel.py file. Сценарий с несколькими панелями по умолчанию можно создать, следуя описанию Kotyarko_O, созданному в первом посте. Чтобы вторая панель постоянно показывала данные вашего танка, вам нужно использовать прикрепленные файлы infoPanel.py и info_panel_data.py или вставить новый класс и отредактировать две другие функции в файле infoPanel.py. Insert the following lines in infoPanel.py file: Вставьте следующие строки в файл infoPanel.py: class MyPanel(object): def __init__(self): self.textFormats = infoPanelConfig['formats'] if infoPanelConfig['enabled'] else None self.textsFormatted = None self.timer = None def reset(self): self.__init__() info_panel_data.reset() def getFuncResponse(self, funcName): if not hasattr(info_panel_data, funcName): return None func = getattr(info_panel_data, funcName, None) if (func is not None) and callable(func): result = func() return str(result) if result is not None else '' else: return None def setTextsFormatted(self): self.textsFormatted = [] for textFormat in self.textFormats: for macro in MACROS: if macro in textFormat: funcName = macro.replace('{', '').replace('}', '') funcResponse = self.getFuncResponse(funcName) textFormat = textFormat.replace(macro, funcResponse) self.textsFormatted.append(textFormat) def update(self, vehicle): if hotKeyPressed: return playerVehicle = player().getVehicleAttached() if playerVehicle is not None: if hasattr(vehicle, 'typeDescriptor'): info_panel_data.init(vehicle, playerVehicle) elif hasattr(playerVehicle, 'typeDescriptor'): info_panel_data.init(None, playerVehicle) self.setTextsFormatted() as_event('Show_My_Panel') MyPanel = MyPanel() modify the targetFocus and handleKey functions in infoPanel.py file: измените функции targetFocus и handleKey в файле infoPanel.py: @registerEvent(PlayerAvatar, 'targetFocus') def targetFocus(self, entity): if not infoPanelConfig['enabled'] or not hasattr(entity, 'publicInfo') or (infoPanelConfig['enemiesOnly'] and (0 < getattr(entity.publicInfo, 'team', 0) == player().team)) or (infoPanelConfig['aliveOnly'] and not entity.isAlive()): return infoPanel.update(entity) MyPanel.update(entity) @registerEvent(PlayerAvatar, 'handleKey') def handleKey(self, isDown, key, mods): global hotKeyPressed if not infoPanelConfig['enabled'] or (key != infoPanelConfig['altKey']) or MessengerEntry.g_instance.gui.isFocused(): return if isDown: infoPanel.update(player().getVehicleAttached()) MyPanel.update(player().getVehicleAttached()) infoPanel.hide() hotKeyPressed = True elif not isDown: hotKeyPressed = False if target() is not None and not (infoPanelConfig['enemiesOnly'] and (0 < getattr(entity.publicInfo, 'team', 0) == player().team)): infoPanel.update(target()) else: infoPanel.hide() as_event('ON_INFO_PANEL') Beyond the above, you need to modify the infopanel section "updateEvent" line for the second panel (this will show your tank data) in battleLabelsTemplates.xc file: Помимо вышесказанного, вам нужно изменить строку «updateEvent» раздела инфопанели для второй панели (это покажет данные вашего танка) в файле battleLabelsTemplates.xc: "infoPanel1": { "enabled": true, "updateEvent": "PY(Show_My_Panel)", "x": 380, "y": 520, "width": 250, "height": 250, "align": "center", "valign": "center", "screenHAlign": "center", "screenVAlign": "center", "shadow": { "enabled": true, "distance": 1, "angle": 90, "color": "0x000000", "alpha": 80, "blur": 3, "strength": 2 }, "textFormat": { "font": "$FieldFont", "size": 16, "color": "0xFCFCFC", "align": "left", "leading": -12 }, "format": "{{py:infoPanelFormat(1)}}" } infoPanel.py info_panel_data.py
×
×
  • Create New...