hakabase 0 #434976 Posted June 26, 2018 (edited) @Kotyarko_O It works like what I thought exactly. Thank you for kind assistance. Edited June 26, 2018 by hakabase Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
ShuraBB 1,151 #435144 Posted June 28, 2018 Хай народ. Подскажите как называются выделенные области в иерархии WizardForm. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Kotyarko_O 1,906 #435145 Posted June 28, 2018 1 minute ago, ShuraBB said: Подскажите как называются выделенные области в иерархии WizardForm. По порядку выделений: PageNameLabel, PageDescriptionLabel, WizardSmallBitmapImage. SelectComponentsLabel. TypesCombo. ComponentsDiskSpaceLabel. Bevel. 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
ShuraBB 1,151 #435149 Posted June 28, 2018 (edited) Спасибо. А нет ссылочки на полное описание элементов? Edited June 28, 2018 by ShuraBB Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Kotyarko_O 1,906 #435151 Posted June 28, 2018 33 minutes ago, ShuraBB said: А нет ссылочки на полное описание элементов? Полное, но без наглядного обзора, тут: http://www.jrsoftware.org/ishelp/topic_scriptclasses.htm#TWizardForm А вообще, для просмотра и редактирования удобно использовать расширенный компилятор (закинуть в корневую папку инно): Compil32Ex.rar Выглядит так: 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
ShuraBB 1,151 #435154 Posted June 28, 2018 (edited) Вот я олень Сам его пользую а закладку "редактор форм" не вижу Edited June 28, 2018 by ShuraBB Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Budyx69 32 #435233 Posted June 29, 2018 @Kotyarko_O what is this for a innosetup plugin in your screenshot? Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
night_dragon_on 5,601 #435238 Posted June 30, 2018 @Budyx69 , Enhanced Inno Setup Compiler Цитата Расширенный компилятор (редактор) для InnoSetup от китайских собратьев ResTools. Содержит более удобный редактор, дизайнер диалогов, шаблоны коды и множество других возможностей. 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Furious 2 #435435 Posted July 3, 2018 Никак не могу заставить [UninstallDelete] делать так, чтобы он удалял только подпапки в res_mods/x.x.x.x Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}" Такие варианты приводят к удалению папки х.х.х.х целиком, после чего клиент не стартует, восстановление клиента папку не восстанавливает. Указание всех подпапок в папке тоже приводит к удалению всей папки [UninstallDelete] Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\content\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\gui\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\localization\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\maps\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\objects\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\particles\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\scripts\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\spaces\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\speedtree\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\system\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\vehicles\*" Хотя в некоторых случаях он наоборот оставляет пару подпапок не удаленными, но пустыми. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Nowik1971 2 #435436 Posted July 3, 2018 (edited) 1 час назад, Furious сказал: Никак не могу заставить [UninstallDelete] делать так, чтобы он удалял только подпапки в res_mods/x.x.x.x Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}" Такие варианты приводят к удалению папки х.х.х.х целиком, после чего клиент не стартует, восстановление клиента папку не восстанавливает. Указание всех подпапок в папке тоже приводит к удалению всей папки [UninstallDelete] Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\content\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\gui\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\localization\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\maps\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\objects\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\particles\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\scripts\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\spaces\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\speedtree\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\system\*" Type: filesandordirs; Name: "{app}\res_mods\{#Patch}\vehicles\*" Хотя в некоторых случаях он наоборот оставляет пару подпапок не удаленными, но пустыми. после удаления просто надо создать отдельно нужные папки примерно так: CreateDir(ExpandConstant('{app}\res_mods\{#Patch}')); Kotyarko_O очень много мне помогал и я по его исходникам много чего переделывал !!! Edited July 3, 2018 by Nowik1971 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Kotyarko_O 1,906 #435437 Posted July 3, 2018 (edited) 50 minutes ago, Furious said: Указание всех подпапок в папке тоже приводит к удалению всей папки У меня два предположения: В коде деинсталляции прописано удаление папки "{#Patch}". В секциях инсталляции прописано удаление папки "{#Patch}" с её пересозданием. В таком случае эта папка, созданная установщиком, заносится в реестр файлов деинсталлятора, которые он должен удалить при деинсталляции автоматически. Что и происходит. 50 minutes ago, Furious said: Такие варианты приводят к удалению папки х.х.х.х целиком, после чего клиент не стартует, восстановление клиента папку не восстанавливает. ОС забыли переустановить. (сарказм) Папку никто не запрещает создать вручную, через проводник. Edited July 3, 2018 by Kotyarko_O 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DKRUBEN 19 #435481 Posted July 3, 2018 for all I leave here a script that can help those who need to write in text file ... It works like the Sed of Linux .. updateConfigs.zip 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DKRUBEN 19 #437616 Posted August 6, 2018 @Kotyarko_O, Hello and sorry to be a bit annoying, in your source of the inno I am trying to add MCTCreator as you have but gives me error to compile, any idea? [Files] Source: "MODS\MCTCREATOR\*.cfg"; DestDir: "{app}\KMP\MCTCreator"; Flags: ignoreversion; BeforeInstall: SetInstallStatus('Изменение игровых текстур..'); Components: KMP\MCT; Source: "MODS\MCTCREATOR\MCTCreator.exe"; DestDir: "{app}\KMP\MCTCreator"; Flags: ignoreversion; BeforeInstall: SetInstallStatus('Изменение игровых текстур..'); AfterInstall: MCTCreatorLaunch(); Components: KMP\MCT; [Code] Var ComponentsPage: TWizardPage; ComponentsList: TNewCheckListBox; ComponentsPageImg: Longint; Procedure MCTCreatorLaunch(); var ResCode: Integer; Params: String; begin ResCode := 666; if FileExists(ExpandConstant('{app}\KMP\MCTCreator\MCTCreator.exe')) then begin Params := ExpandConstant('/wot-path "{app}" /operational-mode=0'); if IsComponentSelected('KMP\MCT\DPT') then Params := Params + ' /DPT-mod "#FFFFFF"'; if IsComponentSelected('KMP\MCT\CT') then Params := Params + ' /CT-mod "#FFFFFF"'; Exec('MCTCreator.exe', Params, ExpandConstant('{app}\KMP\MCTCreator'), SW_SHOW, ewWaitUntilTerminated, ResCode); if ResCode <> 0 then MsgBoxEx(WizardForm.Handle, 'Unexpected error.' + #13#10 + 'Result code: ' + IntToStr(ResCode) + '.', '{#__FILE__}: {#__LINE__}', MB_OK or MB_ICONERROR, 0, 0); end else MsgBoxEx(WizardForm.Handle, 'MCTCreator files doesn`t exists.', '{#__FILE__}: {#__LINE__}', MB_OK or MB_ICONERROR, 0, 0); end; Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Kotyarko_O 1,906 #437620 Posted August 6, 2018 34 minutes ago, DKRUBEN said: in your source of the inno I am trying to add MCTCreator as you have but gives me error to compile, any idea? Can you attach screenshot contains this error? Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DKRUBEN 19 #437626 Posted August 6, 2018 Nova Imagem de Mapa de Bits.bmp Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
night_dragon_on 5,601 #437627 Posted August 6, 2018 @DKRUBEN Components: KMP\MCT; Component in the "files" section is not registered in the list of components. From this error is an unknown component. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Kotyarko_O 1,906 #437629 Posted August 6, 2018 (edited) @DKRUBEN , i have looked into sources from repository and understood there`s a mistakes, one of them you`ve found. Remote repo i didn`t update about few month and have worked only in local. I`ll try to update remote repo asap. If you are using standard components page, you have to create "KMP\MCT\*" components. Else (page is custom) you have to change "Components" to "Check" in your [Files] section, like "Check: ComponentsChecked('some_item_name')". Edited August 6, 2018 by Kotyarko_O Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DKRUBEN 19 #437630 Posted August 6, 2018 (edited) well it seemed to me, because in my old script I used [files] and [components], and with this, yours is really good for me, I could not find them, I know my question was a little silly. big thanks for you and @night_dragon_on... PageComponents.iss @Kotyarko_O it's this? Source: "MODS\ComponetsPage\MCTCREATOR\*.cfg"; DestDir: "{app}\Driftkings\MCTCreator"; Flags: ignoreversion; BeforeInstall: SetInstallStatus('Extart MTCreator...:'); Check: ComponentsChecked('Changing game texture (MCTCreator):'); Source: "MODS\ComponetsPage\MCTCREATOR\MCTCreator.exe"; DestDir: "{app}\Driftkings\MCTCreator"; Flags: ignoreversion; BeforeInstall: SetInstallStatus('Extart MTCreator...:'); AfterInstall: "MCTCreatorLaunch()"; Check: ComponentsChecked('Changing game texture (MCTCreator):'); #endif [Code] Var ComponentsPage: TWizardPage; ComponentsList: TNewCheckListBox; ComponentsPageImg: Longint; //// //*2 Procedure MCTCreatorLaunch(); var ResCode: Integer; Params: String; begin ResCode := 666; if FileExists(ExpandConstant('{app}\Driftkings\MCTCreator\MCTCreator.exe')) then begin Params := ExpandConstant('/wot-path "{app}" /operational-mode=0'); if IsComponentSelected('Change the texture of destroyed equipment') then Params := Params + ' /DPT-mod "#FFFFFF"'; if IsComponentSelected('Change the texture of the downed track/tank') then Params := Params + ' /CT-mod "#FFFFFF"'; Exec('MCTCreator.exe', Params, ExpandConstant('{app}\Driftkings\MCTCreator'), SW_SHOW, ewWaitUntilTerminated, ResCode); if ResCode <> 0 then MsgBoxEx(WizardForm.Handle, 'Unexpected error.' + #13#10 + 'Result code: ' + IntToStr(ResCode) + '.', '{#__FILE__}: {#__LINE__}', MB_OK or MB_ICONERROR, 0, 0); end else MsgBoxEx(WizardForm.Handle, 'MCTCreator files doesn`t exists.', '{#__FILE__}: {#__LINE__}', MB_OK or MB_ICONERROR, 0, 0); end; Edited August 6, 2018 by DKRUBEN Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
DKRUBEN 19 #437659 Posted August 7, 2018 Help Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Kotyarko_O 1,906 #437660 Posted August 7, 2018 @DKRUBEN , here`s typo: AfterInstall: "MCTCreatorLaunch()"; Name of procedure must not be enclosed in quotes. And you have to use ComponentsChecked() instead of standard IsComponentSelected() (this function works only for standard components list). Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites