Jump to content
Korean Random
ribbed

Unified Editor (World Editor) for mod creators

Recommended Posts

@olix_vameshu Такой вопрос: можно ли без помощи Unified Editor вернуть положение камеры в ангаре? Разработчики теперь используют prefab для ангаров. Возможно ил это как-то пофиксить,там на 19 странице у человека такая же история как и у меня . Заранее спасибо 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
9 hours ago, Pbody_iwnl said:

@olix_vameshu Such a question: is it possible to return the position of the camera in the hangar without the help of the Unified Editor? Developers now use prefab for hangars. Perhaps, or fix it somehow, there, on page 19, a person has the same story as mine. Thank you in advance 

No it's not. We need to use the .prefab for every single hangar we have.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@olix_vameshu Как сделать личные prefab для hangar_premium_v2 , hangar_V2 и так далее? 

@olix_vameshu Я наверное переформулирую вопрос: Возможно ли на нынешней версии игры пересобрать старые ангары до 1.0 ,чтобы положение камеры работали исправно? 

И да,заранее спасибо за ответ

 

Edited by Pbody_iwnl

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
19 hours ago, Pbody_iwnl said:

@olix_vameshu Как сделать личные prefab для hangar_premium_v2 , hangar_V2 и так далее? 

@olix_vameshu Я наверное переформулирую вопрос: Возможно ли на нынешней версии игры пересобрать старые ангары до 1.0 ,чтобы положение камеры работали исправно? 

И да,заранее спасибо за ответ

 

No i'm not gonna make especially for those, i'm sick of people who stole mods.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
On 5/27/2023 at 1:35 PM, Mixaill said:

Unified Editor for WoT 1.21

 

https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.21.0.0.7z

https://wgmods.net/4895 (будет доступен после выхода обновления / will be available after 1.21 release)

---

 

1)

* обратите внимание, что для корректной работы своих ангаров, необходимо в любой из чанков докинуть секцию. Пример можно найти в res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk

* note that to make your hangars work correctly, you need to add the following section to any of the chunks. The example can be found in res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk


	<ComplexObject>
		<editorOnly>
			<hidden> false </hidden>
			<frozen> false </frozen>
		</editorOnly>
		<visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask>
		<metaData/>
		<transform>
			<row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0>
			<row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1>
			<row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2>
			<row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3>
		</transform>
		<instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID>
		<version> 3 </version>
		<GameObjects>
			<GameObject>
				<name> Rules </name>
				<UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
				<flags> 0 </flags>
			</GameObject>
		</GameObjects>
		<components>
			<ComponentPool>
				<type> Transform </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
					<config>
						<property>
							<name> Position </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Scale </name>
							<value> 1 1 1 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Rotation </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
					</config>
				</component>
			</ComponentPool>
			<ComponentPool>
				<type> CameraRule </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
				</component>
			</ComponentPool>
		</components>
	</ComplexObject>

 

 

----

 

2)

* Обратите внимание, что при сохранении изменного ангара данный кусок может исчезнуть. Между сохранением и компиляцией ангара его необходимо заново вставлять в чанк.

* Note that when saving a modified hangar, this fragment may disappear. Before compiling the hangar it must be reinserted into the chunk.


<ComponentPool>
  <type> CameraRule </type>
  <version> 1 </version>
  <component>
    <objectIndex> 0 </objectIndex>
    <flags> 3 </flags>
  </component>
</ComponentPool>

 

@Mixaill Can you confirm to us if we will receive the updated UE for 1.22? I've tried the hangars on CT but they are not working. They work only on 1.21.1.1.

Edited by olix_vameshu

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Всем привет.

Кто знает, как это пофиксить?

Все тайлы в папке 00_Tiles имеются (в .dds формате). Пробовал в .png перевести, всё равно не помогло.

 

Заранее Спасибо!

Безымянный.png

Edited by TUNKIST

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
4 минуты назад, Mixaill сказал:

В процессе, скоро будет, 


Понял, спасибо! :great:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
39 минут назад, TUNKIST сказал:

будет ли 1.22?


Сказали что скоро будет, ждем.

Edited by MuRaMiHa
  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Unified Editor for WoT 1.22.0

https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.22.0.0.7z

https://wgmods.net/4895

 

- больше не теряет секцию с камерой (однако в свои старые ангары копипастить до сих пор нужно самому, смотрите https://koreanrandom.com/forum/topic/45741-/?do=findComment&comment=534949

- внимание для Lesta: поскольку ассеты в клиенте другие (а именно, hangar_v3 в лесте другой/устаревший), у вас камера будет дохлая даже если добавите нужную секцию. Необходимо также скопипастить префабы из hangar_v3 в свой спейс и перебить пути в хмлках

Edited by Mixaill
  • Upvote 7

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Кто можешь подсказать? Я сделал звуки для своего ангара, хочу закинуть в unified editor и мне выдаёт ошибку "there is no editor factory for resource". Как закинуть в UE звуки, чтобы можно было отредактировать их положение и они адекватно работали? Просто, почему то в hangar_v3 там всё закинуто и в 3D нормально работает.

 

Edited by Leonardo_SRDA

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

What is the best fix for this? I have tried several things and nothing has worked yet. New to using the software and attempting to import maps has proven difficult. There is only one forum talking about this, and it has been abandoned for three years. Any ideas will be attempted.

spacer.png

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
09.11.2023 в 08:40, Incoming сказал:

What is the best fix for this? I have tried several things and nothing has worked yet. New to using the software and attempting to import maps has proven difficult. There is only one forum talking about this, and it has been abandoned for three years. Any ideas will be attempted.

spacer.png

Most likely, your project has completely died (which I had). Try to copy the project in the /spaces folder and run a copy of it. If it didn't help, recreate it. 

Better write down what happened and how you did it, maybe I know other ways to fix it. :unsure:

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...