Jump to content
Korean Random
ribbed

Unified Editor (World Editor) for mod creators

Recommended Posts

Добрый вечер,  вопрос такой,  возможен ли экспорт из UE в Blender? Если что, сорян,  в теме модинга wot не силен, ищу способ ангар в wot blitz перенести

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@UnitedUnified manual: !readme/howto_use_result_content.txt 

@MuzMods мой плагин почти научился импорту карты в Blender - https://www.koreanrandom.com/forum/topic/28240-blender-tank-viewer/

Пока без материалов и с кучей багов, но хоть что-то

image.thumb.png.1764518b4abbfe036e599f10df921968.png

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
04.02.2023 в 01:01, SkepticalFox сказал:

@UnitedUnified manual: !readme/howto_use_result_content.txt 

@MuzMods мой плагин почти научился импорту карты в Blender - https://www.koreanrandom.com/forum/topic/28240-blender-tank-viewer/

Пока без материалов и с кучей багов, но хоть что-то

image.thumb.png.1764518b4abbfe036e599f10df921968.png

Для какой версии блендера?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
04.02.2023 в 01:01, SkepticalFox сказал:

@UnitedUnified manual: !readme/howto_use_result_content.txt 

@MuzMods мой плагин почти научился импорту карты в Blender - https://www.koreanrandom.com/forum/topic/28240-blender-tank-viewer/

Пока без материалов и с кучей багов, но хоть что-то

image.thumb.png.1764518b4abbfe036e599f10df921968.png

не работает

 

@freak527, знаешь почему у меня не работает ангар? Я сделал все как howto_use_result_content.txt но не работает.

 

그게 뭐죠,그것은 배송되지 않습니다

 

나는 죽을 갔다

도움,@회의적폭스

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
1 hour ago, freak527 said:

@UnitedUnified :sad: sorry, i think i can't help you. In my opinion the here linked Editor is not compatible with the actual Client Version. :sad:

Screenshot_20230210_174409_Chrome.jpg

It is compatible, my hangars are still working with this version.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
1 час назад, olix_vameshu сказал:

It is compatible, my hangars are still working with this version.

 you can help to me? if  install hangar my game close's in launc

h step

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
10.02.2023 в 19:46, freak527 сказал:

@UnitedUnified :sad: sorry, i think i can't help you. In my opinion the here linked Editor is not compatible with the actual Client Version. :sad:

Screenshot_20230210_174409_Chrome.jpg

Thank you for reminding me about the version in WOTMods. My hangar works with the version from this site.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Unified Editor for WoT 1.21

 

https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.21.0.0.7z

https://wgmods.net/4895 (будет доступен после выхода обновления / will be available after 1.21 release)

---

 

1)

* обратите внимание, что для корректной работы своих ангаров, необходимо в любой из чанков докинуть секцию. Пример можно найти в res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk

* note that to make your hangars work correctly, you need to add the following section to any of the chunks. The example can be found in res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk

	<ComplexObject>
		<editorOnly>
			<hidden> false </hidden>
			<frozen> false </frozen>
		</editorOnly>
		<visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask>
		<metaData/>
		<transform>
			<row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0>
			<row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1>
			<row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2>
			<row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3>
		</transform>
		<instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID>
		<version> 3 </version>
		<GameObjects>
			<GameObject>
				<name> Rules </name>
				<UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
				<flags> 0 </flags>
			</GameObject>
		</GameObjects>
		<components>
			<ComponentPool>
				<type> Transform </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
					<config>
						<property>
							<name> Position </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Scale </name>
							<value> 1 1 1 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Rotation </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
					</config>
				</component>
			</ComponentPool>
			<ComponentPool>
				<type> CameraRule </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
				</component>
			</ComponentPool>
		</components>
	</ComplexObject>

 

 

----

 

2)

* Обратите внимание, что при сохранении изменного ангара данный кусок может исчезнуть. Между сохранением и компиляцией ангара его необходимо заново вставлять в чанк.

* Note that when saving a modified hangar, this fragment may disappear. Before compiling the hangar it must be reinserted into the chunk.

<ComponentPool>
  <type> CameraRule </type>
  <version> 1 </version>
  <component>
    <objectIndex> 0 </objectIndex>
    <flags> 3 </flags>
  </component>
</ComponentPool>

 

Edited by Mixaill
  • Upvote 5

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
On 5/27/2023 at 2:35 PM, Mixaill said:

Unified Editor for WoT 1.21

 

https://download.openwg.net/editor/unified_editor_1.21.0.0.7z

https://wgmods.net/4895 (будет доступен после выхода обновления / will be available after 1.21 release)

---

 

1)

* обратите внимание, что для корректной работы своих ангаров, необходимо в любой из чанков докинуть секцию. Пример можно найти в res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk

* note that to make your hangars work correctly, you need to add the following section to any of the chunks. The example can be found in res\spaces\hangar_v3\0000ffffo.chunk


	<ComplexObject>
		<editorOnly>
			<hidden> false </hidden>
			<frozen> false </frozen>
		</editorOnly>
		<visibilityMask> 4294967295 </visibilityMask>
		<metaData/>
		<transform>
			<row0> 1.000000 0.000000 0.000000 </row0>
			<row1> 0.000000 1.000000 0.000000 </row1>
			<row2> 0.000000 0.000000 1.000000 </row2>
			<row3> 13.215075 6.167755 99.045906 </row3>
		</transform>
		<instanceUUID> 5b969a6e-52d5-4687-933b-0259d1f719da </instanceUUID>
		<version> 3 </version>
		<GameObjects>
			<GameObject>
				<name> Rules </name>
				<UUID> 6ab5b2fb-b3ea-4119-ab07-adc459d67215 </UUID>
				<flags> 0 </flags>
			</GameObject>
		</GameObjects>
		<components>
			<ComponentPool>
				<type> Transform </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
					<config>
						<property>
							<name> Position </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Scale </name>
							<value> 1 1 1 </value>
						</property>
						<property>
							<name> Rotation </name>
							<value> 0 0 0 </value>
						</property>
					</config>
				</component>
			</ComponentPool>
			<ComponentPool>
				<type> CameraRule </type>
				<version> 1 </version>
				<component>
					<objectIndex> 0 </objectIndex>
					<flags> 3 </flags>
				</component>
			</ComponentPool>
		</components>
	</ComplexObject>

 

 

----

 

2)

* Обратите внимание, что при сохранении изменного ангара данный кусок может исчезнуть. Между сохранением и компиляцией ангара его необходимо заново вставлять в чанк.

* Note that when saving a modified hangar, this fragment may disappear. Before compiling the hangar it must be reinserted into the chunk.


<ComponentPool>
  <type> CameraRule </type>
  <version> 1 </version>
  <component>
    <objectIndex> 0 </objectIndex>
    <flags> 3 </flags>
  </component>
</ComponentPool>

 

must be added in every single chunk or just in one? i hope it works in global.chunk

Thank you.

Edited by olix_vameshu

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

а кто знает, как можно открыть уже существующие картофельные карты WOT?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Привет. Помогите пожалуста. Как импортировать ангар в игру? Я пробывал закидывать файлы во все папки, звук есть ангар либо не заменяет либо либо игра перед заходом в ангар вилетает. Скачал https://wotsite.net/angary-dlya-tankov/12179-novyj-anime-angar-ot-miku-remake-dlya-wot.html. Спасибо.

Hello. Please help me. How to import a hangar into the game? I tried uploading files to all folders, the sound is there, the hangar either does not start or the game crashes before entering the hangar. Downloaded https://wotsite.net/angary-dlya-tankov/12179-novyj-anime-angar-ot-miku-remake-dlya-wot.html. Thanks

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@Mixaill, здравствуйте, при работе с ангаром возникла проблема, ваши строки они не работают, я закинул в один чанк (который только и был) и подправил координаты, экспортировал в игру и ничего, камера до сих пор не работает. И да, может и знаете решение проблемы, я сделал анимацию вентиляторов сзади ангара, и она не воспроизводится, хотя в файлах есть экспортированный вариант анимации и в UE он воспроизводится сам.

Скриншот 25-07-2023 203553.jpg

Edited by Leonardo_SRDA

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...