Jump to content
Korean Random
ktulho

Прицел (без сведения) средствами XVM

Recommended Posts

А как всю мою писанину под спойлер прятать? Не разобрался, есть значки?

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
Только что, Pensioner сказал:

А как всю мою писанину под спойлер прятать? Не разобрался, есть значки?

нужно подать коллективное прошение, что бы @Mr 13 добавил спойлер в редактор :smile:

----

а так можно посмотреть в этой теме:

https://koreanrandom.com/forum/topic/45757-тупой-вопрос-как-поставить-спойлер-в-шапке-темы/

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
7 минут назад, HEKPOMAHT сказал:

нужно подать коллективное прошение, что бы @Mr 13 добавил спойлер в редактор :smile:

----

а так можно посмотреть в этой теме:

https://koreanrandom.com/forum/topic/45757-тупой-вопрос-как-поставить-спойлер-в-шапке-темы/

 

СПС получилось со второго раза, а со старым скриптом работает на итальяцах, а вот сейчас играл на арте там всё сломалось придётся новый всё таки юзать.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
18 hours ago, ktulho said:

Поправил скрипт. Этот конфиг на риплеях вроде правильно работает.

reloading.py


In case you are interested, I went into battle to test with the above reloading.py for my own config, now works for individual shells for Italians but not sure if it accounts for crew skill, equipment, consumables or something else.


Indicators on left side, from top to down:

Time between shots ( 2.00 )

Reload of entire drum / status (currently Full )

Reload time for each individual shell ( Currently 0.13 ) - Should be saying "READY"



1.thumb.jpg.9d1a5d38f001594fa247a43522e99210.jpg


However, as soon as a shot is fired, the reload times match but fall out of synchronization.
Bottom two elements on left, both indicate 5.29 seconds ( which is correct )



2.thumb.jpg.316743a982de0b085610c0fab3e08b48.jpg


Though when finished reloading, the bottom left indicator for an individual shell is not completed.

0.18 seconds left though it is actually completely reloaded.



3.thumb.jpg.a9768cc1f2470188f4fa218c127bdfb9.jpg


In case I am asked for the files:

20180901_0804_italy-It13_Progetto_M35_mod_46_38_mannerheim_line.wotreplay

battleLabels.xcbattleLabelSight.xc

 

Using all updated scripts on the main post except for reloading.py that has been quoted above.

Cheers!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Не понял что написано в посте выше но я с ним согласен :smile:, часто показывает что остаются доли сек до зарядки последнего снаряда когда он уже заряжен в барабан.

При просмотре с замедлением, видно что время при зарядки каждого снаряда не доходит до нуля (остаются эти доли сек) и начинается отсчёт зарядки нового снаряда может в этом дело.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
3 minutes ago, Pensioner said:

Не понял что написано в посте выше но я с ним согласен :smile:, часто показывает что остаются доли сек до зарядки последнего снаряда когда он уже заряжен в барабан.

При просмотре с замедлением, видно что время при зарядки каждого снаряда не доходит до нуля (остаются эти доли сек) и начинается отсчёт зарядки нового снаряда может в этом дело.

Exactly. That was what I was saying. =D You understood perfectly!

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
3 часа назад, SmashPuppet сказал:

Reload time for each individual shell ( Currently 0.13 ) - Should be saying "READY"

Исправил reloading.py

  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
2 hours ago, ktulho said:

Исправил reloading.py

 

Great work again. Cheers! :smile: 

 

All that needs to be done now is look into the configuration to see if changes need to be made for the colour shifting ( {{sight.dynamic_colorRGB (color_100, color_0, percent, maximum)}} during the reload for the single shells in Italian autoloaders. It is always white. I do not know if it is a bug or might just be the way I am using the macro. I'll post again once I have more detail.

Edited by SmashPuppet

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

There is this though. Again, only with Italian autoloaders when using:

 {{py:sight.dynamic_colorXXX({{.sight.colors.{{py:map.kind}}}}, 0xFF5D00,{{py:sight.reloadPercent}})}} as an example.

Works great with all other types of tank.

 

 


2018-09-02 16:36:36: [ERROR] Traceback (most recent call last):
  File "res_mods/mods/xfw_packages\xvm_main\python\python_macro.py", line 157, in process_python_macro
    return (func(), deterministic)
  File "res_mods/mods/xfw_packages\xvm_main\python\python_macro.py", line 150, in <lambda>
    return (lambda: func(*args), deterministic)
  File "res_mods/configs/xvm/py_macro\reloading.py", line 221, in sight_reloadPercent
    return 0 if reloadTime == 0 else int((reloadTime - leftTime) * 100 // reloadTime)
TypeError: unsupported operand type(s) for -: 'float' and 'NoneType'
arg='sight.reloadPercent'
 

 

 
Edited by SmashPuppet

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
В 31.08.2018 в 21:21, HEKPOMAHT сказал:

нужно подать коллективное прошение, что бы @Mr 13 добавил спойлер в редактор :smile:

Не нужно. Спойлера не будет.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Подскажите пожалуйста какие значения принимает {{py:sight.shellType}} ?

Вот такая конструкция не хочет работать "alpha": "{{py:sight.shellType=high_explosive?{{a:hp-ratio}}|{{py:sight.damageShell>={{hp}}?100|0}}}}",

Идея в том, чтобы при заряженом фугасе срабатывало другое условие. НО при заряженом фугасе срабатывает всегда вот это: {{py:sight.damageShell>={{hp}}?100|0}} вместо желаемого этого: {{a:hp-ratio}}.

Edited by Peqpepu

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...