Jump to content
Korean Random
ktulho

Прицел (без сведения) средствами XVM

Recommended Posts

11 минут назад, HEKPOMAHT сказал:

"Готов" срабатывает как положено, но после выстрела отсчитывает не короткое кд (3-3.5 сек.), а время до конца перезарядки текущего снаряда (12-14 сек.)

исправил reloading.py

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

----

https://drive.google.com/file/d/1UP_F_mt-cuqCcoueDA8yqa7utpVsRjKr/view?usp=sharing

делал видео для прошлого бага :laugh:

4 минуты назад, ktulho сказал:

исправил

проверил на реплее - отлично :no1:

ща проверю в бою на остальной технике.

----

@ktulho 

подскажи, а это макрос только для механики, не общий?

на остальной технике - пусто. На Италии проверил в бою - отлично.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
18 минут назад, HEKPOMAHT сказал:

подскажи, а это макрос только для механики, не общий?

Только для механизма дозарядки.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
7 минут назад, ktulho сказал:

Только для механизма дозарядки.

отлично! Даю добро для запила {{py:sight.leftTimeShot}} в шапку :no1: 

только это осталось:

38 минут назад, HEKPOMAHT сказал:

если выйти из боя и зайти снова - показывает пусто пока не выстрелишь (встречалось и ранее)

 

и у меня тогда всё по прицелу.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites



I am confused with trying to understand the recent changes for reloading with Italy. Silly translation is making it hard to follow what is going on.

With the old script (before the recent changes), would this not work?



"format": "{{alive?{{py:sight.leftTime=0?{{py:sight.quantityInClipShells>0?{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.reloadTimeClip%3.2f}}}}|Ready}}|{{py:sight.leftTime%3.2f}}}}|}}"



It is a long macro, but it works for normal tanks, autoloaders and Italian autoloaders all on one line.
Maybe I need to see how Hekpomaht is using it in his config or another example?

Sorry @HEKPOMAHT , I know that you became tired of trying to explain. :blush: I am just trying to understand. :smile:

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@SmashPuppet по моему это:

"format": "{{alive?{{py:sight.leftTime=0?{{py:sight.quantityInClipShells>0?{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.reloadTimeClip%3.2f}}}}|Ready}}|{{py:sight.leftTime%3.2f}}}}|}}"

то же самое что и это:

"format": "{{alive?{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.leftTime%3.2f}}}}|}}"

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Ни чё себе хвм прицелы пилит уже КЛАСС

Есть у кого нибудь  готовый вариант  погонялбы  интересная тема и что я раньше не заглядывал сюда

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@bes1 В первом сообщении внизу есть пара ссылок. Правда не знаю актуальны они или нет.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
15 часов назад, SmashPuppet сказал:

 I am just trying to understand.

нужно сравнить для Италии VIII–X уровней:

{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.leftTime%3.1f}}}}

или так:

{{py:sight.leftTimeShot=0?Ready|{{py:sight.leftTimeShot%3.1f}}}}

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
1 час назад, ktulho сказал:

@bes1 В первом сообщении внизу есть пара ссылок. Правда не знаю актуальны они или нет.

спасибо  сейчас гляну

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
8 hours ago, HEKPOMAHT said:

it is necessary to compare for Italy VIII-X levels:


{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.leftTime%3.1f}}}}

or so:


{{py:sight.leftTimeShot=0?Ready|{{py:sight.leftTimeShot%3.1f}}}}

 


Thank you! I understand now!

 

18 hours ago, ktulho said:

@SmashPuppet  in my opinion this:


"format": "{{alive?{{py:sight.leftTime=0?{{py:sight.quantityInClipShells>0?{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.reloadTimeClip%3.2f}}}}|Ready}}|{{py:sight.leftTime%3.2f}}}}|}}"

the same as this:


"format": "{{alive?{{py:sight.leftTime=0?Ready|{{py:sight.leftTime%3.2f}}}}|}}"

 


Brevity has never been my strong point! :blinky:

Cheers to you both.
 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@PSIH685 макроса {{py:sight.health}} в данных скриптах больше нет. Скачайте из этой темы скрипт myHP.py, в конфиге замените {{py:sight.health(100)}} на  {{py:my_hp.health(100)}} и добавьте в этих полях событие PY(ON_MY_HP)

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

ktulho  спс огромное все заработало а то головы чуть не сломал

 

если не трудно подскажи по логам все норм или.... а то я не шарю в этом совсем

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I want to turn the piercingChance on and off, with the line "hotkey": { "enabled": true, "keyCode": 25, "onHold": false } it does not work, with the line "hotKeyCode": 25, "onHold": "false" it does work. But I have to turn on the piercingChance at each new battle.

Is it somehow possible to save it so that it is always on or off?

 

battleLabelSight.xc

 

"piercingChance": {
      "enabled": true,
      "flags": [ "alive" ],
      "updateEvent": "PY(ON_CALC_ARMOR), PY(ON_CAMERA_MODE)",
      "x": 0,
      "y": "{{py:sight.cameraMode=arc?-49|{{py:sight.cameraMode=sn?39|44}}}}",
      "width": 100,
      "height": 26,
      // "borderColor": "0xFF0000", //!!!
      "screenHAlign": "center",
      "screenVAlign": "center",
      "alpha" : 100,
      "shadow": { "distance": 1, "angle": 90, "alpha": 90, "blur": 5, "strength": 3 },
      "textFormat": { "align": "center", "valign": "center" },
      "format": "<font color='{{py:sight.c_piercingChance}}' size='18'>{{py:sight.piercingActual}} {{py:sight.piercingActual?/|}} {{py:sight.armorActual}}</font>",
      "hotKeyCode": 25, "onHold": "false"
    },

 

Edited by Heliomalt

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
1 час назад, Heliomalt сказал:


Is it somehow possible to save it so that it is always on or off?

Скорее всего нет.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@Heliomalt hmm..it should remember state (after battle, on next battle...etc) :huh:

I use this for few elements without any issues.
Only difference i usually bind numpad keys.Also i put it after "enabled": and above "updateEvent": (but doubt that's the case).

Maybe try different key, for example 71 (numpad7), or maybe try reverse option "visibleOnHotKey": true ?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...