Jump to content
Korean Random
ktulho

Прицел (без сведения) средствами XVM

Recommended Posts

12 часов назад, Kaeptn сказал:

угол работает, но не сбрасывается

 

исправил

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
On 31/01/2018 at 12:01, ktulho said:

amended

hitAngle still shows last angle if not target in sight

normHitAngle does not show anything anything

 

hitAngle still shows the last angle, if not the target in the field of view

normHitAngle does not display anything

xvm.log

Edited by Kaeptn

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
22 часа назад, Kaeptn сказал:

normHitAngle does not show anything

Исправил. 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

hitAngle works again

normHitAngle works, but no normalisation (returns same value as hitAngle)

values are shown without target

 

hitAngle снова работает

normHitAngle работает, но нет нормализации (возвращает то же значение, что и hitAngle)

значения отображаются без цели

 

 

shot_007.thumb.jpg.8fccf77fcec34a377d8bca627145582d.jpg

 

xvm.logpython.log

Edited by Kaeptn

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@Kaeptn у вас повторяется макрос {{py:sight.normHitAngle~°}}:

"format": "{{py:sight.normHitAngle~°}}<br>{{py:sight.normHitAngle~°}}"

 

 @Kaeptn попробуйте заменить:

"format": "<font face='$TitleFont' color='{{py:sight.c_piercingChance}}'>{{py:sub({{py:sight.piercingActual}}, {{py:sight.armorActual}})%0d}}</font>" 

на это:

"format": "<font face='$TitleFont' color='{{py:sight.c_piercingChance}}'>{{py:sight.piercingActual?{{py:sight.armorActual?{{py:sub({{py:sight.piercingActual}}, {{py:sight.armorActual}})%0d}}}}}}</font>"

 @Kaeptn

 

@Mr 13 с телефона невозможно удалить код и ники. Сообщение отправилось два раза. 

 
Edited by ktulho

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

fixed, my bad. 

 

> but still errors in the logs.

1 час назад, Kaeptn сказал:

 

> normHitAngle returns values of more than 5° / 2° difference?

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
1 минуту назад, Kaeptn сказал:

normHitAngle returns values of more than 5° / 2° difference?

Да. 

4 минуты назад, Kaeptn сказал:

> but still errors in the logs.

 

59 минут назад, ktulho сказал:

попробуйте заменить:


"format": "<font face='$TitleFont' color='{{py:sight.c_piercingChance}}'>{{py:sub({{py:sight.piercingActual}}, {{py:sight.armorActual}})%0d}}</font>" 

на это:


"format": "<font face='$TitleFont' color='{{py:sight.c_piercingChance}}'>{{py:sight.piercingActual?{{py:sight.armorActual?{{py:sub({{py:sight.piercingActual}}, {{py:sight.armorActual}})%0d}}}}}}</font>"

 

 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Зачем? shell normalisation статическое значение: 5° AP, 2° APCR. или я что-то пропустил?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
2 минуты назад, Kaeptn сказал:

shell normalisation статическое значение: 5° AP, 2° APCR. или я что-то пропустил?

Да. 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
13 минут назад, ktulho сказал:

 

@Kaeptn  in Russian

 

we have almost the same video in english.

 

14 минут назад, ktulho сказал:

I do not increase hitAngle by 5 or 2 degrees. I calculate normHitAngle:


 

 

Почти всегда дает ожидаемую разницу

 

 

 

что меня расстраивает:

 

shot_016.thumb.jpg.8d3a1d307a3699b4135262273298a682.jpg

 

более чем на 5 ° нормализация должна быть невозможной в теории?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
1 минуту назад, Kaeptn сказал:

более чем на 5 ° нормализация должна быть невозможной в теории?

Там константы 5 и 2.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Да. поэтому normHitAngle раздражает меня с разницей более чем на 5 °, как на картинке выше

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

2 caliber rule,Я забыл об этом. теперь все имеет смысл, спасибо.

 

Цитата

OvermatchEdit

If the AP or APCR shell's caliber is more than 2 times the nominal thickness of the armour (Such as a 130mm shell hitting a 60mm thick plate), projectile shell normalization is increased by the following formula: basic normalization * 1.4 * shell caliber / nominal armour thickness. Note that the shell is still capable of bouncing if it strikes the armor at an angle of 70° or more from normal.

If the AP or APCR shell caliber is more than 3 times the nominal thickness of the armour (such as a 130mm shell hitting a 40mm thick plate), no ricochet will happen even if the impact angle is more than 70° from normal. The increased shell normalization described above will also occur.

In cases involving HE shells or external module hits, overmatch does not occur.

 

Я заметил, что {{normHitAngle}} указывает на riccochet - макрос ничего не возвращает, если вы находитесь под углом, который приведет к рикошету. вы могли бы сменить сценарий на a) return 'ric' вместо b) вернуть ничего, если никакой цели нет?

 

i hope google translate doesn't butcher my messages to much.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
52 минуты назад, Kaeptn сказал:

a) return 'ric' вместо

Если возвращать 'ric', то будет ломаться форматирование макросов. Можно возвращать  -1.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...