AddNikita 5 #515617 Posted February 3, 2022 @SkepticalFox в 1.16 что-то сделали с секциями BWLC Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #515829 Posted February 5, 2022 (edited) @AddNikita тестовые версии не интересны On 2/1/2022 at 1:54 PM, AddNikita said: Почему когда я пытаюсь декомпильнуть карту вылезает такая ошибка пофиксил вроде добавил распаковывалку ресурсов конкретной карты, чтобы все пакеты не распаковывать для WE: tests/run_get_resources_for_world_editor.cmd не тестировал, распаковывает скорее всего не все Edited February 5, 2022 by SkepticalFox 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
olix_vameshu 70 #515842 Posted February 6, 2022 (edited) @SkepticalFox _ 3 hours ago, SkepticalFox said: not tested, most likely unpacks not all This works very good with models and textures extraction. I like this idea to create a map specific unpacker. I usually just extract the entire game, rename all .visual_processed and .primitive_processed with powershell commands, and use your tool to unpack specific space map, but it take some time. I create a copy of your get_space_bin_for_tests.py and tried to add some lines to extract specific files like space.settings and {name}.cdata_processed for pkg_path in packages: name = pkg_path.stem try: with ZipFile(pkg_path, 'r') as zf: zf.extract(f'spaces/{name}/space.bin', './1.15.0.0') zf .extract(f'spaces/{name}/space.settings', './1.15.0.0') zf.extract(f'spaces/{name}/{name}.cdata_processed', './1.15.0.0' ) print(pkg_path) except: pass For some "technical" reason there is no extraction datas for .cdata_processed, but for space.settings it worked. Edited February 6, 2022 by olix_vameshu 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #515867 Posted February 6, 2022 (edited) 12 hours ago, olix_vameshu said: For some "technical" reason there is no extraction datas for .cdata_processed, but for space.settings it worked. pushed updates, now get_resources_for_world_editor.py unpacks cdata_processed / space.settings files but it still does not load map dependencies well (textures/model lods/_hd textures), needs to be improved Edited February 6, 2022 by SkepticalFox 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
AddNikita 5 #515970 Posted February 7, 2022 @SkepticalFox спасибо, провею и отпишусь Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #515993 Posted February 8, 2022 (edited) @AddNikita ты кстати разобрался, как сделать так, чтобы текстуры-атласы в WE норм отображались? Edited February 8, 2022 by SkepticalFox 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
AddNikita 5 #516038 Posted February 9, 2022 @SkepticalFox сейчас попробую разобраться, если что-то получится. то напишу. Но мне кажется там что-то в файле самом, так как если отдалиться от объекта, то текстуры будут видны нормально. @SkepticalFox походу проблема в том, что эдитору нужны png текстуры, а не dds @SkepticalFox во всех lod-моделях, кроме lod4, присутствуют атласы, а вот в lod4 нет никаких атласов, только dds-текстуры, да и шейдер тоже другой используется. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Pavel3333 1,147 #516039 Posted February 9, 2022 (edited) Текстуры атласов запакованы, можно держать as reference Может быть, после распаковки подгрузится? + в одном из пакетов лежат png-исходники тайлов атласов Edited February 9, 2022 by Pavel3333 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #516084 Posted February 9, 2022 13 hours ago, Pavel3333 said: Может быть, после распаковки подгрузится? распаковки во что?) я не видел непаковынный формат .atlas я думаю тут один способ - собрать все тайлы в один dds самому ну и подменить .atlas -> .dds в visual файле 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
olix_vameshu 70 #516095 Posted February 10, 2022 (edited) 8 hours ago, SkepticalFox said: распаковки во что?) я не видел непаковынный формат .atlas я думаю тут один способ - собрать все тайлы в один dds самому ну и подменить .atlas -> .dds в visual файле The atlas umpacker works ,but the result are at a very low resolution, so you may not have some great results. But you don't need it to see it like in game in editor because after you compile the space and test it it will use the already compiled ones from the game so there will be no problem , they will be displayed correctly. So it's useless to edit each individual .visual by changing the .atlas into .dds. Plus, after the space is compiled the destructible objects like fences, trees, cars,etc will not work,you will go through them, only the static objects will keep their solid collision. I've just compiled the "winter" malinovka for test and i had the upper results. Edited February 10, 2022 by olix_vameshu 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
AddNikita 5 #516180 Posted February 11, 2022 @SkepticalFox в игре текстуры запакованы в атласы в dds формате, а UE хочет png, ну а скрипт от Пашки только в dds текстуру переводит, а менять все визуалы было бы проблемой... Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
olix_vameshu 70 #516184 Posted February 11, 2022 2 hours ago, AddNikita said: @SkepticalFox в игре текстуры запакованы в атласы в dds формате, а UE хочет png, ну а скрипт от Пашки только в dds текстуру переводит, а менять все визуалы было бы проблемой... Search for DDS Converter, export them into .png as is writen in the .visual file, check also that in visual file you will find some lines wich ask for .atlas and not .atlas_processed. I tried to rename the .atlas_processed into atlas but i did not had any great results either. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #516190 Posted February 11, 2022 (edited) 4 hours ago, AddNikita said: , а UE хочет png ну хз, я по тем путям клал png - ничего не поменялось 4 hours ago, AddNikita said: а менять все визуалы было бы проблемой... вообще не проблема для питона тем более что-то такое я уже делал для opengl render'а https://github.com/mikeoverbay/nuTerra/blob/master/nuTerra/MapLoader/MapLoader.vb Edited February 11, 2022 by SkepticalFox 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
AddNikita 5 #516214 Posted February 12, 2022 15 часов назад, SkepticalFox сказал: вообще не проблема для питона я имею ввиду, что было бы легче запаковывать в атласы, но уже в png формате 15 часов назад, SkepticalFox сказал: ну хз, я по тем путям клал png - ничего не поменялось текстура скорее всего должна находиться и быть запакованой в атлас Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #517566 Posted May 16, 2022 в 1.16.1 обновили 2 секции BSMO/BSMI, добавил поддержку 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
AddNikita 5 #534758 Posted May 11 (edited) В новом патче 1.21.0 изменили секцию GOBJ Edited May 11 by AddNikita 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #535443 Posted June 25 пора ли обновлять? или все работает? 2 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
freak527 19 #535691 Posted July 15 (edited) hello skepticalfox, i have a error Traceback (most recent call last): File "C:\SkepticalFox-wot-space.bin-utils-91456c2a8e44\tests\get_resources_for_world_editor.py", line 174, in <module> unpack_packed_xml(path) File "C:\SkepticalFox-wot-space.bin-utils-91456c2a8e44\tests\get_resources_for_world_editor.py", line 65, in unpack_packed_xml from xml_utils.XmlUnpacker import XmlUnpacker ModuleNotFoundError: No module named 'xml_utils' Sorry but i can´t find the error. How can i fix it? Sincerly freak Edited July 17 by freak527 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Leonardo_SRDA 1 #535877 Posted July 25 Здравствуйте, @SkepticalFox, могли бы обновить репозиторий, ибо не могу распаковать сегодняшние карты и ангары. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,437 #536494 Posted August 23 On 5/11/2023 at 10:55 PM, AddNikita said: В новом патче 1.21.0 изменили секцию GOBJ поправил 4 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites