Jump to content
Korean Random
SkepticalFox

space.bin (CompiledSpace) - packer/unpacker

Recommended Posts

That would be a GREAT!!!
I spent the last 2 days sorting out BSMA again. I have it all other than where the count for the DDS files attached to the end.

I also have to figure out how the .srt SpeedTree files are stored. I spent a month sorting out the .ctree format but those files are no longer used in the game.
I found the source from the unreal 4 engine for loading SpeedTree 7.0 files.. World of tanks uses 6.0 .srt files.
If you want a challenge, maybe you could help sort how the data is arranged.
I uploaded the SpeedTree.zip to http://tnmshouse.com/public

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Hey @SkepticalFox i found that the outland terrain is messed a little by your unpacker, instead of addind line max to bounding box(i guess this is it), is adding again min.

if you don't understand it i prepare some screen shoots:

 

with this config terrain will appear only 25 %.

image.png.8bbc68daa5c0c427ac776c061a8b81bb.png

 

and with this terrain and outland will appear correctly

image.png.2a6c7ef84ff613e8159fd4bbb74e3e27.png

 

Can you check where is the issue when is compile the space.setting?

 

Also global probe(main probe of lighting) and sh_grid is not compyled by you tool and water.xml .

 

Thank you.

Edited by olix_vameshu
  • Upvote 3

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
On 1/3/2020 at 8:05 PM, Mixaill said:

Some info is also available here 

https://gitlab.com/openwg/spacebin

 

There is a bit more info available on request

https://gitlab.com/openwg/spacebin/blob/master/include/spacebin.h#L33-75

это альтетнативная декомпиляция?
есть откомпилированый бинарник?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
7 hours ago, HaterCheaters said:

это альтетнативная декомпиляция?

а чем моя не устраивает?)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

@SkepticalFox 

12 hours ago, SkepticalFox said:

а чем моя не устраивает?)

при генерации decals.bin редактор крашится, воду в global.chank не добавляет, границы карты некорректо добавляет, нежно *нужно править ручками.

 

Edited by HaterCheaters

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
03.11.2020 в 19:40, HaterCheaters сказал:

это альтетнативная декомпиляция?
есть откомпилированый бинарник?

Это не что-то полноценное, а переработанная в код часть старой документации (новой не существует насколько знаю). Бинарника нет т.к. он бесполезен.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
33 minutes ago, Mixaill said:

Это не что-то полноценное, а переработанная в код часть старой документации (новой не существует насколько знаю). Бинарника нет т.к. он бесполезен.

хм, с HEXом кто-нибудь пробовал выташить все как должно быть в сорцах?

Edited by HaterCheaters

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
9 hours ago, HaterCheaters said:

при генерации decals.bin редактор крашится, воду в global.chank не добавляет, границы карты некорректо добавляет, нежно *нужно править ручками.

так а собственно что там такого в decals.bin? и при чем здесь утилита для работы со space.bin?

 

 

9 hours ago, HaterCheaters said:

воду в global.chank не добавляет

это можно и пофиксить, кстати

9 hours ago, HaterCheaters said:

, границы карты некорректо добавляет, нежно *нужно править ручками.

а что именно и где?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
7 hours ago, SkepticalFox said:

это можно и пофиксить, кстати

а что именно и где?

когда он их тянет со space.settings, то он их некоррекно добавляет в global.chank.
 

 

7 hours ago, SkepticalFox said:

так а собственно что там такого в decals.bin? и при чем здесь утилита для работы со space.bin?

Этот файлик отвечает за отражения. Если пробовать сгенерировать на декомпилированой карте этот файл, то будет краш.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
On 11/5/2020 at 8:27 AM, HaterCheaters said:

Этот файлик отвечает за отражения.

это уже интересено

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
9 minutes ago, SkepticalFox said:

это уже интересено

это отражения мира в воде.Замени небо на другое и посотри что в воде видно.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
17 minutes ago, HaterCheaters said:

это отражения мира в воде.

странно, я думал это тут environments\<GUID>\probes\water\

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
17 hours ago, SkepticalFox said:

странно, я думал это тут environments\<GUID>\probes\water\

тогда зечем та террейн в текстуре и солце в разных позициях, если оно динамический двигается с течением времени... Причем на некоторых текстурах террейн аж вплотную к воде
сейчас перепроверил, похоже что я ошибся либо что-то помнялось... хм...
во-всяком случае причина краша редактора очень интересна

Edited by HaterCheaters

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Wrong!

Creating a new hangar, not an converted one, decals will be generated i will try a trick to see if it work with converted ones.

Water can be added manualy from helpers/misc/water.xml ,add flow map and amplitude map from original folder(ex:spaces\hangar_v3\water),reflection can be added mannualy(helpers/lights/environment_probe.xml for local water(reflection only in defferend graphic settings) or helpers/lights/environment_probe_water_gl.xml for global water(reflection in deferred and forward graphic settings or standard and improved settings) , and yes the border line is incorected added( only main 4 chunks 00000000o/0000ffffo/ffff0000c and ffffffffo).

So, if you had constand error for 5 times while saving as "not yet implemented", get a xml editor and :

1. open flora.xml and edit it

image.png.d6cbbfb1c7354d2e0738e00c74f9f06c.png

rename first line from <flora.xml> to <root> and the last one </flora.xml> to </root> this will pass an error.

 

2. open environment.xml fron environments folder and as up rename first line from <environment.xml> to <root> and the last one </environment.xml> to </root> this will pass another error.

 

3.open each folder of environment, inside you have individual environment settings as environment.xml and repeat by opening and editing the first line like it is writen up.

image.png.f0fcd0daebd9347cf3336f6c39e77a8e.png

image.png.75a8c5492e5981cf03b31e51cb94d70b.png

image.png.5d36ec429926c063df1c70c84107959d.png

 

4. you can also do same thing to camera_effects.xml.

 

Now almost error will not be visible, but WE still crashing because of terrain i think, but that is another story.

Edited by olix_vameshu

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...