Jump to content
Korean Random
SkepticalFox

space.bin (CompiledSpace) - packer/unpacker

Recommended Posts

5 hours ago, SkepticalFox said:

@alphasave1 What version of Python are you using?

 

I recommend using 3.5+

I used Ver 2.7 but installed 3.7.2.

And,I ran run_test.cmd again, but an error occurred.

Quote

orig: .\tests\1.2.0.1\spaces\212_epic_random_valley_halloween
Traceback (most recent call last):
  File "run_test.py", line 27, in <module>
    space1.unp_for_world_editor(space_path)
  File "C:\Users\MyPC\Downloads\SkepticalFox-wot-space.bin-utils-993ebfdb8a9a\compiled_space\__init__.py", line 93, in unp_for_world_editor
    chunks = bwt2.prepare_unp_xml(gchunk, settings, dir, out_dir, self.__sections)
  File "C:\Users\MyPC\Downloads\SkepticalFox-wot-space.bin-utils-993ebfdb8a9a\compiled_space\sections\BWT2\v1_1_0.py", line 86, in prepare_unp_xml
    return BWT2_Section_1_0_1.prepare_unp_xml(*args)
TypeError: unbound method prepare_unp_xml() must be called with BWT2_Section_1_0_1 instance as first argument (got BWT2_Section_1_1_0 instance instead)

 

PKG

Edited by alphasave1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
4 hours ago, SkepticalFox said:

@alphasave1 change full path to your python 3.7.2 in the run_test.cmd file

 

for example :

c:\python37\python instead of python 

It works!

Thank you.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Обновление подоспело (спустя почти год)

теперь также распаковываются space.bin от версий 1.4, 1.5, 1.6.0, 1.6.1

 

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 7

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Наконец-то добавил мультипроцессное тестирование - run_test_mp.cmd

 

Сейчас есть проблема с WGSD (static decals) на некоторых картах - нужно полностью переписать распаковщик этой секции.

Также в BWT2 (terrain settings) есть недоразобранные части, да и много еще где есть куда посмотреть.

Кому интересно - можете поисследовать.

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 4

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
39 minutes ago, HaterCheaters said:

Пробовали старые ангары не текущий патч портировать?

Насколько старые?

До 1.2 к примеру был старый формат анимаций, и портировать их вместе с ними сейчас невозможно.

А статику (дома, рельеф, а возможно даже вода, частицы и декали) вполне возможно

Ангарные звуки, UI(к примеру новогодний) также отдельная тема.

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
57 minutes ago, SkepticalFox said:

Насколько старые?

До 1.2 к примеру был старый формат анимаций, и портировать их вместе с ними сейчас невозможно.

А статику (дома, рельеф, а возможно даже вода, частицы и декали) вполне возможно

Ангарные звуки, UI(к примеру новогодний) также отдельная тема.

Ну старые анимация ручками переделать на новые. Отыскал старый клинт с ангарами (0.9.12). К тому же ещё ангары из 0.8.11

Если кому надо, то вот:
hangar_premium_v2.pkg

hangar_v2.pkg

Чуть позже ещё закину.

Edited by HaterCheaters

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
26 minutes ago, HaterCheaters said:

0.9.12

 

26 minutes ago, HaterCheaters said:

0.8.11

это очень слабое отношение имеет к этой теме, слишком старые ангары с неупакованными чанками

вполне можно и руками переделать

в соседней теме вроде как пытаются (https://kr.cm/f/t/45741/c/469999/ )

 

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
5 minutes ago, SkepticalFox said:

 

это очень слабое отношение имеет к этой теме, слишком старые ангары с неупакованными чанками

вполне можно и руками переделать

в соседней теме вроде как пытаются (https://koreanrandom.com/forum/topic/45741-world-editor-for-mod-creators/page/8/#comments )

 

т.е просто данные в чанках подменить и всё? 

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
Just now, HaterCheaters said:

т.е просто данные в чанках подменить и всё? 

наверняка будет проблема с освещением из-за старых шейдеров.

придется и модели/текстуры выправлять

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
5 minutes ago, SkepticalFox said:

наверняка будет проблема с освещением из-за старых шейдеров.

придется и модели/текстуры выправлять

по освещению я нашёл откуда данные исходные брать (они просто в другом месте лежат, и там новых секций в конфигарации нет (наду ручками всё вставлять)) 
hangar_v2.pkg\system\data\hangar_v2.xml тут

Edited by HaterCheaters

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
2 часа назад, SkepticalFox сказал:

Ангарные звуки

Ну это в большинстве случаев легко подтягивается...:mellow:

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Думаю дропну поддержку старого питона и перепишу через Annotations - код должен стать более элегантен

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

В WoT 1.7 расширили сецию источников освещения для эффектов новогоднего ангара.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
3 hours ago, SkepticalFox said:

In WoT 1.7, they expanded the lighting source section for the effects of New Year's hangar.

So thats way i cannot update the hangar :( with WE lite.

Can i update with your tool to add the lights? Or at least is working like that?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites
5 hours ago, olix_vameshu said:

So thats way i cannot update the hangar :( with WE lite.

Can i update with your tool to add the lights? Or at least is working like that?

Of course you can )

Pack with the wg lite compiler, then unpack with my utility (1.6.1.3 mode) and pack again with it (1.7.0.2 mode)

Utility fills new sections with zeros

 

Edited by SkepticalFox
  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Hello..
My name is Mike Overbay..
I wrote Terra some time back and abandoned it when the new Encore engine came out..
I have been working on it again and I'm asking for some help.
I see that you have written a lot of python to extract the space.bin files for the maps.
I am horrible at reading python. 
I was wondering If you have charts showing the table formats of the data in the sections.
If you don't have charts, how hard would it be to create them using the scripts you have already written?

I had all this sorted out once but it has changes much since I last worked on Terra.

Please contact me!

Thank you!

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Hi Mike,

 

9 hours ago, Coffee_ said:

I was wondering If you have charts showing the table formats of the data in the sections.

I was thinking about creating them. I can write a simple script that creates data format tables from Python code.
I'll try to write it this weekend.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...