SkepticalFox 1,445 #319977 Posted March 21, 2016 Blender 2.77 зарелизили! 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #320687 Posted March 25, 2016 (edited) Проблема так и не решена... http://www.koreanrandom.com/forum/topic/28240-/?p=306315 def unpackNormal_tag3(packed): pkz = ( ( packed >> 16 ) & 0b11111111 ) ^ 0b11111111 pky = ( ( packed >> 8 ) & 0b11111111 ) ^ 0b11111111 pkx = ( ( packed ) & 0b11111111 ) ^ 0b11111111 if (pkx >> 7) == 1: x = -float( pkx & 0b01111111 ) / 127.0 else: x = +float( pkx ^ 0b01111111 ) / 127.0 if (pky >> 7) == 1: y = -float( pky & 0b01111111 ) / 127.0 else: y = +float( pky ^ 0b01111111 ) / 127.0 if (pkz >> 7) == 1: z = -float( pkz & 0b01111111 ) / 127.0 else: z = +float( pkz ^ 0b01111111 ) / 127.0 return (x, y, z)Мы остановились на этом коде: def normalize(vec3): x, y, z = vec3[:] _len = ( x**2 + y**2 + z**2 )**( 0.5 ) return (x/_len, y/_len, z/_len) def packNormal_tag3(vec3): x, y, z = normalize(vec3) if x > 0.0: pkx = int( round( x * +127 ) ) ^ 0b01111111 else: pkx = ( 1 << 7 ) ^ int( round( x * -127 ) ) if y > 0.0: pky = int( round( y * +127 ) ) ^ 0b01111111 else: pky = ( 1 << 7 ) ^ int( round( y * -127 ) ) if z > 0.0: pkz = int( round( z * +127 ) ) ^ 0b01111111 else: pkz = ( 1 << 7 ) ^ int( round( z * -127 ) ) return ( pkx ^ 0b11111111 ) ^ ( ( pky ^ 0b11111111 ) << 8 ) ^ ( ( pkz ^ 0b11111111 ) << 16 )Он правильный и вроде работает) Edited April 7, 2016 by ShadowHunterRUS 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
CompMan 0 #320973 Posted March 26, 2016 А как включить отображение текстур? У меня и танки и ангар серые... Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #320979 Posted March 26, 2016 А как включить отображение текстур? У меня и танки и ангар серые... 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Degit22 42 #321765 Posted March 29, 2016 Он неправильный. Нужно его доработать...Во, а я как раз зашёл пожаловаться на нормали. Я правильно понимаю, что unpackNormal_tag3 это исходная функция, а надо сделать packNormal_tag3? Поковыряю. Я почему-то был уверен что ^ это OR, а не XOR. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #321771 Posted March 29, 2016 Я правильно понимаю, что unpackNormal_tag3 это исходная функция, а надо сделать packNormal_tag3? Поковыряю. Я почему-то был уверен что ^ это OR, а не XOR.Все верно. Во, а я как раз зашёл пожаловаться на нормали.Blender их сам генерирует. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #323343 Posted April 7, 2016 (edited) Blender 2.77 зарелизили!Уже Blender 2.77a вышел. Ничего нового. Только исправление ошибок. P.S. попробую доработать экспортер... Edited April 7, 2016 by ShadowHunterRUS Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Spectr20 397 #323353 Posted April 7, 2016 попробую доработать экспортер... Ждём Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #323355 Posted April 7, 2016 (edited) ЖдёмЯ смог в bound_box Blender'а) Короче вот: https://bitbucket.org/ShadowHunterRUS/bigworld-blender-tools-wot-wowp-wows/commits/ Нужно проверить, что я ничего не сломал. ПоковыряюЯ его доковырял) Теперь в экспортер можно добавлять новый формат(_processed). Edited April 7, 2016 by ShadowHunterRUS 1 Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
BogdanF1 51 #323546 Posted April 9, 2016 Друзья, подскажите, я могу смотреть только танки? Я, к примеру, хотел подкрасить ж/д вагоны или локомотив. Я могу это вывести на просмотр? Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Spectr20 397 #324134 Posted April 14, 2016 Помогите разобраться с рендером cycles на некоторых танках вот такая ерунда не грузит текстуры. В чём может быть проблема. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #324225 Posted April 15, 2016 (edited) Помогите разобраться с рендером cycles на некоторых танках вот такая ерунда не грузит текстуры. В чём может быть проблема. В том, что протестировать все танки на отображение текстур невозможно. Скорее всего alpha-clip(Нода less than) виноват... Edited April 15, 2016 by ShadowHunterRUS Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Spectr20 397 #324227 Posted April 15, 2016 Скорее всего alpha-clip(Нода less than) виноват. он самый его на 0 надо выставить спасибо. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Yupi 505 #326852 Posted May 10, 2016 (edited) http://www.koreanrandom.com/forum/topic/31501-problem-with-wot-model-viewer/ тут чуваку помощь нужна Edited May 10, 2016 by TwoPizza Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #326855 Posted May 10, 2016 (edited) , у него вообще WoWS и просмоторщик от Coffee. Это скорее сюда -> http://www.koreanrandom.com/forum/topic/29363-/ Edited May 10, 2016 by ShadowHunterRUS Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Sov8302 0 #326863 Posted May 11, 2016 Hello RUS their was alot of changes to WoWS so now the Coffee's Model viewer no longer works and no way of knowing if he will come back. I am wondering are you still gonna add the WoWS portion of the importer for Blender? Been trynig to import the ships to blender and it wasn't working mostly when I imported the primitives file it did nothing and no model showing up when I used the import-export Bigworld Model plugin. Hope ya can help me out. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #326906 Posted May 11, 2016 I am wondering are you still gonna add the WoWS portion of the importer for Blender?У меня нет клиента WoWS( Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
Sov8302 0 #326959 Posted May 11, 2016 Oh that sucks :S \ Been having trouble with the Modeler saying that it can't find the visual files that's odd since the visual file is in with the primitive file? If ya wondering yea the latest patch is 0.5.5 so yea 2 or 3 patches since coffee updated his Model Viewer. Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
elementofprgress 0 #327199 Posted May 14, 2016 Does your tank viewer/or blender itself have any functionality to measure angles? Something like: I remade the old meltymath effective armor calculator and plan on releasing it have the 9.15 patch. However I would really like to get all of the arc values in the XML updated. I have tried to find out if I could do measure angles in blender but frankly, I don't know blender at all. is there any way to do something like this with blender and your plugin? Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites
SkepticalFox 1,445 #327240 Posted May 14, 2016 (edited) Только недавно создали ветку Blender 2.8 в которой пока ничего еще не сделали. (https://developer.blender.org/diffusion/B/browse/blender2.8/) Трогать до окончательного релиза Blender 2.8 плагин я точно не буду. Edited May 14, 2016 by ShadowHunterRUS Quote Share this post Link to post Short link Share on other sites