Jump to content
Korean Random
GPCracker

Улучшенная система прицеливания / Advanced Aiming System

Recommended Posts

Хук - это система с последовательным вызовом. Если один из хуков крашится, все остальные (которые еще не были вызваны) уже не вызываются. Т.е. краш хука в AASM вызывает краш хука EDM. Здесь не совсем корректно говорить "конфликт".

Эта проблема возникает постоянно (каждый бой) или эпизодически?

У меня EDM последний который 3cf9268 с конфигом от a9b2 из 91 сообщения, цвета только другие, смысл в том что EDM разукрашивает зафокусированный танк а потом когда фокус уже не на танке не перекрашивает в другой цвет, это в реплях. Я боя три не больше провёл, почувствовал что что-то не так и в дальнейшем экспериментировал только на реплеях, так что не могу точно сказать про чистый бой.  Может в бою всё по другому было, а возвращатся и проверять сейчас у меня времени нет - реальная работа попёрла.

Сейчас у меня с пересобранным AASM который без  maySeeOtherVehicleDamagedDevices всё работает как надо в бою, так что спасибо за беспокойство.

Edited by chump

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Мальчики а у меня "SafeShot" не работает, все параметры "True". В уведомлении не пишит что мод загружен, хотя все остальное работает, что может быть?

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Подскажите а каким шрифтом мод вывод весь текст? А то у меня отображаются только цифры, букв нету :) Видимо шрифт не проинстален.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Видимо шрифт не проинстален.

Видимо проблемы с кодировками. Шрифт интегрирован в игру. Edited by GPCracker

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

последний фикс работает норм, выползла только неккоректная работа с калькулятором бронепробития от протанков , причем работают оба, но в паре я вижу только текст дальномера, с одним калькулятором вместо текста дальномера выводится параметры брони цели (в паре нет их). но так как работают оба вместе нормально, пофиг что в логе ошибками все засирается.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

последний фикс работает норм, выползла только неккоректная работа с калькулятором бронепробития от протанков , причем работают оба, но в паре я вижу только текст дальномера, с одним калькулятором вместо текста дальномера выводится параметры брони цели (в паре нет их). но так как работают оба вместе нормально, пофиг что в логе ошибками все засирается.

Там наложение получается, надо координаты полей менять.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

спс,

ладно, с этим, пусть будет так как есть

странно но все само заработало 0_о

Edited by azzazza

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Hey all, I'm lazy, could someone provide the latest compile and fully working?

 

Also GPCracker ..... I've asked this before, but could you pretty please every update just make the "original" mod fully working, so at least we have that for sure every update immediately, which is the most important thing? Then if you still need to test and work on things with the full version you can do that as you have time.

 

Many of us just want to have at least the Aiming auto-calculation part working great, and then if we need other mods we can use your full version when it works good or use separate mods.

 

Pretty please ...... This will be easier for you I'm sure, that way at least that can always be working and tested.

We are always having to use the BalCalcMod for a time, or not use your mod at all, having to do all kinds of testing, etc.

It's just a big pain.....

 

We really need the "original" mod fully working at tested.  It would really help alot.

Edited by leeuniverse

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

I've asked this before, but could you pretty please every update just make the "original" mod fully working, so at least we have that for sure every update immediately, which is the most important thing? Then if you still need to test and work on things with the full version you can do that as you have time.

I ansvered before... it's hard to deal with 2 versions of mod... Deploy changes on 2 mods separately is a problem in debug and version/changes control aspects. So i made everything disable-able in one of the last patches. If you don't need additional functional, you can just disable it. Config file will help you do this.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Добрый вечер! Уважаемые пользователи не будете ли вы так любезны объяснить  как этот мод использовать. Я его установил, но ничего не происходит никаких "цифирек, черточек" нет. Во общем не могу понять как определить работает мод или нет. Помогите пожалуйста. Заранее спасибо.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Добрый вечер! Уважаемые пользователи не будете ли вы так любезны объяснить  как этот мод использовать. Я его установил, но ничего не происходит никаких "цифирек, черточек" нет. Во общем не могу понять как определить работает мод или нет. Помогите пожалуйста. Заранее спасибо.

 

вариантов посмотреть куча

1. посмотреть служебные сообщения, там должна быть надпись что мод загружен

2. посмотреть логи питона

3. в снайперском режиме навестись на противника или нажать альт при наведении на рельеф.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Добрый вечер! Уважаемые пользователи не будете ли вы так любезны объяснить  как этот мод использовать. Я его установил, но ничего не происходит никаких "цифирек, черточек" нет. Во общем не могу понять как определить работает мод или нет. Помогите пожалуйста. Заранее спасибо.

Совет только один - прочитать форум, страниц 10-20 назад, мод очень многофункциональный, в двух словах на объяснить

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Классный мод, раньше всегда им пользовался. Позже в некоторых патчах картошка немного исправляла систему прицеливания становилось лучше, хотя может мне так казалось, но сейчас снова невозможно играть когда прицел скачет при наведении на край горы или заборов и т.д. и в особенности когда противник пропадает из засвета. Подскажите откуда лучше скачать его, смотрю в шапке, что он для версии 9.4 может в каком то сообщении выложили версию по новее ? 

пс: ага, нашел  :thx:

пс2: а шапку почему не обновляете ? ( ну так просто спросил )  :heh:

Edited by red_zoloto

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Классный мод, раньше всегда им пользовался. Позже в некоторых патчах картошка немного исправляла систему прицеливания становилось лучше, хотя может мне так казалось, но сейчас снова невозможно играть когда прицел скачет при наведении на край горы или заборов и т.д. и в особенности когда противник пропадает из засвета. Подскажите откуда лучше скачать его, смотрю в шапке, что он для версии 9.4 может в каком то сообщении выложили версию по новее ? 

пс: ага, нашел  :thx:

пс2: а шапку почему не обновляете ? ( ну так просто спросил )  :heh:

Крайний вариант http://www.koreanrandom.com/forum/topic/16559-beta-%D1%83%D0%BB%D1%83%D1%87%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D1%8F-%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-advanced-aiming-system/page-54?do=findComment&comment=289552

А в шапку автор не выкладывает фиксы и т.п., а спасибо картошке, времени у него только на фиксы и хватает, до релиза не доходит....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

что то не работает захват расстояния до цели по альту, мож потому что он на xvm назначен ? Показывать оставшееся HP врагов по нажатию Alt ? 

 

не работает мод, пишет в самой игре : 

Please update Advanced Aiming System Mod!

вот в питоне:

 

INFO: Load mods: AdvancedAimingSystem
INFO: [AdvancedAimingSystem] Config successfully loaded.
INFO: ***** Please update Advanced Aiming System Mod! *****

 

игнорировать версию поставил тру.

 

________________________________________________

 

Уже и на чистом клиенте пробовал. На сайте WoT объявление, о сегодняшнем микро обновлении, мож они опять что поменяли ? 

Кто играет, проверьте работает или нет ? 

Edited by red_zoloto

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

игнорировать версию поставил тру.

Проверь, все ли правильно поставил. Если там синтаксическая ошибка в форматировании файла - был бы фейл при загрузке, и соответствующая запись в логе. Во всех остальных случаях, отсутствующие параметры и косые значения (тут не уверен) он подставляет дефолт. Список дефолтов можно глянуть в соотв. файле в репозитории. Соответственно, если True написано как true, tru, или как-то еще, мод мог спокойно молча сунуть дефолт, то есть False. ResMgr он такой))

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

что то не работает захват расстояния до цели по альту, мож потому что он на xvm назначен ? Показывать оставшееся HP врагов по нажатию Alt ? 

 

не работает мод, пишет в самой игре : 

Please update Advanced Aiming System Mod!

вот в питоне:

 

INFO: Load mods: AdvancedAimingSystem

INFO: [AdvancedAimingSystem] Config successfully loaded.

INFO: ***** Please update Advanced Aiming System Mod! *****

 

игнорировать версию поставил тру.

 

________________________________________________

 

Уже и на чистом клиенте пробовал. На сайте WoT объявление, о сегодняшнем микро обновлении, мож они опять что поменяли ? 

Кто играет, проверьте работает или нет ? 

 

Захват расстояния до цели и не должен работать по альту, это происходит автоматически, по альту захват расстояния до объекта (камень, здание, ландшафт)

И еще сотый раз повторимся, править только Notepad++ или аналогичным, никаких Блокнотов

Edited by vasbelous

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

GPCracker ..... BUG

 

The primary point of this mod is to stop the "drop-down / bouncing" of the reticle.

It's not working. Using your latest bug fix release above.

 

Most if not all the other mods in AAS still work, but not the main feature of AAS, why it exists, and this happens all the time,

I go through hell trying to get a working version of this mod, and it's always causing other problems and conflicts, making it difficult to determine and fix issues.

 

The Enemy Gun Direction mod of yours also does not work. It's got some bug where the direction indicators are like 1 inch away in front of from the tank icon on the Mini-map.

Maybe it's not working right because of this mod not working right?

 

I'm trying to help you and all of us GP. This is why I wish you would just have the original mod.

I think you're doing too much, because you can not keep things working and updated.

You likely should go back to just developing the original mod, and a couple of your other mods, instead of trying to deal with a million mods all together.

This way, you can always keep them updated, less things to keep track of, to test, and to fix.

Further, the biggest features in AAS are already popular with other mods out there.

 

- Safeshot, already out there.

- Auto-Indication and Snapping already out there (that's your X-ray lock).

- Battle Assistant is already out there (I hear it works better than this version).

- BA already has Arty Sniper also, so do not need that.

 

That's it ..... We do not need any of those in AAS, because other mods already have the features.

'It s Best you just focus on the Original AAS, Battle Assistant, Edge Detect, and Enemy Gun Direction.

Those are GREAT mods ..... People do not know about AAS because people give up because it's always not working, or buggy, and hard to get.

You need to just work on these primary mods, test and update them and fix every update, and we are happy.

I'm already doing a mod pack .... I waste tons of time dealing with things caused by AAS.

 

GP, I love you man ...., I love your work, please know I'm not being critical of you, but to help you and us.

But you know it, you do not have the time to deal with all these mods to properly release them. AAS is the biggest frustration of my life in putting together my mod pack.

It's not just me either ..... I'm in regular contact with other mod pack developers, and they are frustrated also (I could drop names, but I will not put them in it unless they want to comment).

We do not want to use BalCalcMod, it's just not practical. We want your Auto system.

 

So GP .... Please try to understand my heart and love for you and your work. It's just this is not helping us and working.

Something needs to change with this. You just do not have the time to support one of the most important mods of the game, an unknown behind the scenes hero and savior of our game play.

 

Sincerely, Lee

Edited by leeuniverse

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

The primary point of this mod is to stop the "drop-down / bouncing" of the reticle.

It's not working. Using your latest bug fix release above.

Господа, кто может провести независимую проверку сего утверждения? Корректировка дальномера работает?

The Enemy Gun Direction mod of yours also does not work. It's got some bug where the direction indicators are like 1 inch away in front of from the tank icon on the Mini-map. Maybe it's not working right because of this mod not working right?

This is partially offtopic here, but AAS and MGM does not linked any way. They are standalone mods, they don't use common resources... Looks like you have a problem in minimap.

Safeshot, already out there.

I don't remember correctly, but there were a valuable reason to integrate this feature in my mod... A partial conflict in some aspects, very specific config required. And some calculation overload or hook collision maybe.

- Auto-Indication and Snapping already out there (that's your X-ray lock).

X-Ray and BoundingBox is NOT FEATURES! It's just target lock modules, providing external target lock principles for real mod features, such a distance correction (TargetLock->TargetDistanceCorrection), they were written for this and other features, but later integrated in some other aspects, like AutoAimLock.

Battle Assistant is already out there (I hear it works better than this version).

BattleAssistant on stage of integration StrategicSniper in AAS had several problems, one of them were crosshairs bouncing on movement and sensible FPS sinking on my not very fast notebook.

BA already has Arty Sniper also, so do not need that.

Sniper mode key has one code string, no more. It is just a aim mode switch command for AIH.

Battle Assistant is not my mod.

People do not know about AAS because people give up because it's always not working, or buggy, and hard to get.

People don't know about this mod, because it is not graphical mod, it is just a script, it doesn't follow a rule WYSIWYG, to use this you need to fully understand, what are you doing, and what the mod do. You need to understand ballistics, understang alhorytms of aiming systems, to understand what mod do, and for what it was written, and problem it fixes, and a reason of this problem. This all requires hard knowledge about game mechanics and high IQ level to understand this mod purpose. There are not many players, who fit this requirements.

So, mod is not published on wot official forum in the case of hard censore (post and topics are being deleted, if moderator does not like it) and low average IQ level of WoT players. In preventions of questions like "What is mod for? What does it do?" repeated many times on each page in topic.

 

A short history of this mod. When i started to understand, what happens in game, i noticed that shell overpass bushes, where enemy hides. I started to google this issue, i found BalCalc mod. But it was manual, what is not convinient at all, and only for sniper mode. I have written a heavy extension for this mod (for arty), but it's architecture does not allow to handle targets right... I rewrited fully architecture, and few patches later hardly updated and posted this mod. That was my first own topic on this forum. After that, mod were fully rewritten several times, because architecture jams development or configurability. So i really grateful to BalCalc author helped me to understand, what happening in aiming system and how it is working.

 

I'm really sorry, but WG politics, behavior and attitude to their own users distress me more and more. I also not have so much time for this work, but if you take into consideration WG actions last time (E25 marathon and its compensation for users alredy have it - credits, not gold, for premium tank, this tank was removed from store, they just shit on players already donate them, sorry for indecent lexicon, but i have no other words to describe their actions), random full of very bad players, so it's hard to play, winrate hard losses, even on 10th level, this game kill my nerves more than i enjoy playing. I've not visited this irritating game for a month, and i feel like i lost nothing. There are more interesting games to play. With normal attitude to players.

Share this post


Link to post

Short link
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...